شذى غريب
شذى غريبفيسبوك

شذى غريب لـ حسن شاكوش: صوتك مزعج وأغانيك فاضحة مصر بالعالم

شنت المغنية والممثلة المصرية شذى غريب، هجوما لاذعا على مطرب المهرجانات حسن شاكوش، بعدما أنكر معرفتها في أحد البرامج الحوارية التلفزيونية، مؤكدة أن ما يقدّمه من موسيقى "رديء" ويمثل "فضيحة" لمصر في العالم.

وقال شاكوش لدى ظهوره في برنامج "العرافة" مع الإعلامية بسمة وهبة، عند سؤاله عن شذى: "هي بتغني؟ هي دي مغنية؟ بتغني إيه؟ معرفهاش والله العظيم. أنا مش مستفز زي ما هي بتقول، أنا بتكلم بطبيعتي ومش بحب أكون مزيف".

بدورها، ردت غريب بتدوينة مطولة نشرتها عبر حسابها في موقع "فيسبوك"، حيث قالت: "طب أنت مستفز يا شكشك ودكتورة بسمة وهبة علشان هي ست شيك، قالتلك شذى فنانة زميلة عشان تجبر بخاطرك بس الحقيقة أنت لا فنان ولا زميل".

وواصلت شذى هجومها عليه حيث وصفت شاكوش بقولها: "أنت مؤدي، وبالنسبة لي صوتك مزعج. إنما فنان زميل دي أنا اعترض عليها بشدة ودي الحقيقة بس علشان دكتورة بسمة مؤدبة وأنت ضيفها مقلتلكش الحقيقة".

وتابعت: "أصلًا مينفعش تسأل مين دي مش علشان لازم تكون عارفني بيني وبينك اريح لو متعرفنيش، وتعمل الشويتين بتوع اااه عارف اسمها ومش عارف أغانيها ومال شكلها اتغير كده ليه وجو 3 ورقات ده".

وأكدت شذى غريب، البالغة 38 عاما، أن الأغاني التي يقدمها حسن شاكوش وأمثاله تشكل فضيحة لمصر في العالم لأنها "رديئة"، قائلة: "أسماء الأغاني اللي انت قولتها دي تتكتب على تكاتك متعملش فيها بيتهوفن والنبي ومش معنى أن في هيصه الفتره دي على اللون ده أن أنت واللي زيك صناع المزيكا في مصر ابدا والله انتوا فاضحنا في العالم كله بردائة المزيكا اللي بتقدموها".

وقالت شذى: "عموما وعمليا ردك ملهوش دعوه خالص بالسؤال ولا فهمت منك حاجة ومش عيب أنك تحضر قبل الحلقة عفوي وعلى طبيعتك دي لما تكون قاعد على مصطبه أو واثق في ردودك الذكية المنطقيه اللي هي مش موجوده اصلا فإبقى حضر بعد إذنك علشان بدوخ المذيعين معاك.. ملحوظه الجاكت اللي كنت لابسه حريمي يا فنان".

Related Stories

No stories found.
logo
فوشيا
www.foochia.com