أخبار النجوم

ريهام سعيد تتّهم سما المصري بالتورُّط في قضية "فتاة المول"!

ريهام سعيد تتّهم سما المصري بالتورّ...

كشفتْ الإعلاميةُ المصريةُ ريهام سعيد عن تورُّط مواطنتها المصرية سما المصري، في قضية "فتاة المول" التي كانت متداولةً في المحاكم المصرية منذ ثلاث سنوات، متهمةً إياها بأنها تقاضت مليوني جنيه منها. وأعادت الإعلامية المصرية فتح القضية مجددًا من خلال بيان نشرته في فيسبوك، مؤكدةً أن الجميع ظلمها في هذه القضية. وأرفقت تعليق سما المصري على القضية وهي تتحدّث فيه عن علاقتها بفتاة المول، وكتبت: "بقالي 4 سنين الناس ظالماني وعارفة إني لو قلت محدش هيصدق وإنتي النهارده جيتي نصفتيني". وأضافت: "اعترفتي أدام كل الناس إن إنتي اللي زقيتي علي فتاة المول وعملتوا مقلب الصور عشان تاخدوا 2 مليون جنيه إنتي

كشفتْ الإعلاميةُ المصريةُ ريهام سعيد عن تورُّط مواطنتها المصرية سما المصري، في قضية "فتاة المول" التي كانت متداولةً في المحاكم المصرية منذ ثلاث سنوات، متهمةً إياها بأنها تقاضت مليوني جنيه منها.

وأعادت الإعلامية المصرية فتح القضية مجددًا من خلال بيان نشرته في فيسبوك، مؤكدةً أن الجميع ظلمها في هذه القضية.

وأرفقت تعليق سما المصري على القضية وهي تتحدّث فيه عن علاقتها بفتاة المول، وكتبت: "بقالي 4 سنين الناس ظالماني وعارفة إني لو قلت محدش هيصدق وإنتي النهارده جيتي نصفتيني".

وأضافت: "اعترفتي أدام كل الناس إن إنتي اللي زقيتي علي فتاة المول وعملتوا مقلب الصور عشان تاخدوا 2 مليون جنيه إنتي مليون وهي مليون شقايا وتعبي، أيوه دم قلبي ومش مسامحة فيه".

وتابعت: فكرة إني قعدت تحت رجليكي محصلش إنتي اللي كنتي جاية هتموتي على الفلوس وكله متصور".

واستطردت: "متشكرة إن أخيرًا الناس هتعرف انتوا عملتوا في إيه، واتظلمت إزاي أنا عمري ما أذيت نملة، أخيرا مصر كلها هتعرف الحقيقة".

ثم نصحتها قائلةً: "نصيحة اتقي الله عشان أخرتك وحشة أوي أوي، فذرهم يخوضوا ويلعبوا حتى يلاقوا يومهم الذي يوعدون، صدق الله العظيم، في كل صلاة هدعي عليكي وعليها، حسبي الله ونعم الوكيل من قلبي".

بقالي ٤ سنين الناس ظالماني و عارفه اني لو قلت محدش هايصدق وانتي انهارده جيتي نصفتيني. اعترفتي ادام كل الناس ان انتي الي...

Posted by Reham Esmat on Sunday, January 13, 2019

يُذكر أن قضية "فتاة المول" أثارت جدلًا واسعًا في مصر منذ بدء أحداثها في عام 2015، وواجهت ريهام سعيد اتهامات بالسب والقذف والتشهير بالفتاة التي حلّت ضيفةُ على أحد برامجها التلفزيونية، من خلال سرقة صور خاصة من هاتفها.

وعاقبت محكمة جنح قسم الجيزة، الإعلامية ريهام سعيد في قضية "فتاة المول" بالحبس سنة و6 أشهر مع الشغل، وغرامة 15 ألف جنيه، بتهمة السب والقذف.

اترك تعليقاً