اعترافات تامر حسني تكسبه احترام جمهوره

اعترافات تامر حسني تكسبه احترام جمهوره

رحاب درويش

تداول عدد من رواد مواقع التواصل الاجتماعي صورة التعليق الذي نشره المطرب المصري تامر حسني عبر حسابه في موقع التواصل الاجتماعي إنستغرام، وعبّروا عن احترامهم لـ”نجم الجيل” الذي اعترف بفقره، ومعاناته، وقدرته على النجاح بعد رحلة كفاح طويلة.

وكان “تامر” نشر صورته أيام الفقر و”الكحرتة”، بجوار صورته بعد النجومية، وعلّق عليها قائلا “لمن يهمه الأمر.. من يومين نزّلت صورة ليا وأنا صغير وشغلت ناس كتير وفضلوا يتريقوا على الصورة، في الحقيقة إني في الوقت ده فعلًا كنت بحاول أقلد المشاهير في صورهم وأفلامهم وحركاتهم، وبغض النظر عن إن في الوقت ده كانت الموضات شبه كده وأنا بقول شبه كده لأني كنت ولد صغير معندوش فلوس نهائي يشتري لنفسه حاجة غالية ولا عنده أب يشتريله حاجة أصلًا”.

Capture (1)

وأضاف “اللي عايز أقوله إني من يوم الصورة دي وأنا حالف إني أتصورها بجد وأنا مشهور، الصورة دي بتثبت لأي شاب إيجابي إن مفيش مستحيل، واللي عايز يتريّق على الولد اللي في الصورة هقوله يا رب تنجح زيّه، أنا فخور بالصورة دي، والنهاردة بقول للولد الصغير ده إنت راجل عشان حلمت بحلم وحققته، وبدأت من تحت الصفر ووصلت لحلمك بمجهودك وعرقك، وكمان اشتغلت شغلانات كتير فيها شقا وتعب عشان تصرف على أهلك من وإنت في السن ده.. شكرًا يا ولد يا صغير إصرارك عمل مني راجل إنسان فنان اسمه تامر حسني”.

وحصد هذا التعليق إعجاب كثيرين من محبي “نجم الجيل”، وخاصة بعد تضامن عدد كبير من الفنانين معه، منهم مي كساب وسعد الصغير وغيرهما، ممن عبروا عن احترامهم لتامر وتقديرهم له ولرحلة كفاحه.

للتصحيح أو إبداء أي ملاحظات: desk (at) foochia.com