بكاء ورعب سليمان عيد في مقلب "رامز موفي ستار" (فيديو)
مشاهير برامج
21 أبريل 2022 18:04

بكاء ورعب سليمان عيد في مقلب "رامز موفي ستار" (فيديو)

avatar محمد جميل

انهار الممثل المصري سليمان عيد من الرعب في مقلب ”رامز موفي ستار“، بمشاركة الفنان فان دام.

وتم إيهام عيد بأنه سيشارك في فيلم أكشن، مع النجم جان كلود فان دام، وأثناء تحضيره للتصوير كان رامز جلال يعلق على مظهره.

وقال جلال عن سليمان عيد: ”ظهر في الفترة الأخيرة جيل جديد من الكوميديانات اللي بيستسهلوا ومبيتعبوش على الإفيه، فاكرين خفة الدم بالساهل، واللي زي الناس دي بيفرقعوا بسرعة وبيختفوا بسرعة، مش زي النجم اللي جاي لنا النهاردا“.

وأضاف: ”بقاله عشرين سنة بيقول إفيهات وينبوع لطافته لم ينضب بعد، الراجل ده مش موهوب وبس ده عامل زي السحلية؛ بيتلون وبيتغير ويتأقلم مع الظروف، لقى التيك توك مجنن الناس قال لا مبدهاش واقتحم عالم السوشيال ميديا وهو في أرزل العمر وأمطرنا بوابل من الفيديوهات أخرج فيها طاقته الكوميدية“.

وتابع في وصف الضيف: ”الحقيقة هو بدأ كويس لحد ما الفترة الأخيرة بدأ يهيس والعملية فرطت منه، عشان كده أنا جايبه النهاردا أعرفه غلطه وأرجعه على تراك الكوميديا السليم وفي نفس الوقت هوريه الجحيم“، مضيفا: ”معانا ومعاكم صاحب الفيديوهات الأشهر، الكوميديان الأشطر، المضحكاتي الأسمر سليمان عيد“.

وعندما انطلقت مغامرة سليمان عيد بالمركبة، بدأ بالصراخ والانفعال، وسط استفزازات رامز جلال.

وعند وصول المركبة إلى حافة البحيرة انهار أيضا وبدأ يستنجد ويبكي، في الوقت الذي كان رامز جلال بوضع الثعبان عليه.

وفي آخر المقلب قام رامز جلال بإخراجه من المركبة، ثم خلع قناعه وكشف عن هويته، فأصيب الممثل المصري بصدمة.

وتدور فكرة البرنامج هذا العام حول استضافة مجموعة من مشاهير الفن والرياضة، بعد خداعهم بتصوير إعلان أو مشهد في فيلم، ليتعرض الضحايا للعديد من المغامرات التي تصيبهم بالهلع، فهم يستقلون سيارة تجري بهم في الصحراء، وتقف فجأة على شفا بحيرة بها تمساح، ويظهر ثعبان في يد رامز جلال الذي يرتدي قناعا على وجهه، بمشاركة الفنان العالمي فاندام.

واشتهر رامز جلال بتقديم برامج المقالب في رمضان منذ العام 2011، فقدم في السابق برامج: ”رامز قلب الأسد“، و“رامز ثعلب الصحراء“، و“رامز عنخ آمون“، و“رامز قرش البحر“، و“رامز واكل الجو“، و“رامز بيلعب بالنار“، و“رامز تحت الأرض“، و“رامز تحت الصفر“، و“رامز مجنون رسمي“، و“رامز عقله طار“.