مروان محسن يعتدي على رامز جلال بعد اكتشاف المقلب (فيديو)‎

مروان محسن يعتدي على رامز جلال بعد اكتشاف المقلب (فيديو)‎

  • الخميس 06 مايو 2021 18:09 2018-10-20 10:50:33

وقع مهاجم نادي الأهلي المصري مروان محسن ضحية حلقة جديدة من برنامج المقالب ”رامز عقله طار“، الذي يُعرض على شاشة ”إم بي سي مصر“، ويقدمه الفنان رامز جلال.

وقدم جلال ضيفه بطريقة ساخرة وقال: ”فيه ظواهر كونية احتار العلماء في كشف سرها زي الأهرامات مثلا اتبنت ازاي“.

وأضاف: ”زي الظاهرة اللي معانا النهاردة بالظبط، لاعب كرة احتار العلماء والمحللين والمدلكين والمدربين في حظه السيء، هل عليه ندر وموفاش بيه، هل متعب دعا عليه عشان أخد مكانه في الفريق؟!“.

وتابع: ”فيه كل مواصفات المهاجم المثالي، فاضله 5 سم ويغير اللمبة ببوقه، وبيعمل كل حاجة في الكورة، بيتمرن ويشوط وبيفتح سبرينتات، مش فاضل غير إن رجله تاخد على الجول والشبكة تحبه والعارضة تتعاطف معاه وحراس المرمى تتقي الله فيه“.

وواصل جلال سخريته من مروان محسن: ”الصبر يا مروان هو إللى هيحولك من مهاجم محطة إلى مهاجم هداف، الصبر يا مروان هيرجعك لهجوم الأهلى وتشكيل موسيمانى، مروان محسن مش مهاجم ده فنى دش، وبدل ما يشوط الكرة فى الأجوال بيوصلها الكشافات“.

وعلق رامز أيضًا: ”الفقرة دي يا جماعة بينتظرها قطاع كبير أوي من جماهير النادي الأهلي“، وسأل حسن عسيري مروان محسن عن قدرته على التصويب، ليرد رامز ساخرا: ”أنت جاي تسأل ده عن التصويب؟! ده آخر واحد تسأله“.

وواصل: ”أنا هريته الواد جبلة“، وعلق مروان: ”أنت دمرتني من ورا“، ورد رامز ساخرًا: ”تحس إنه اتعمل عليه تاكلنج“.

وامتدح حسن عسيري مروان محسن بعبارته الشهيرة ”أنت أكيد استثنائي“، ورد عليه: ”أكيد استثنائي ده بيضيع والجول فاضي“.

واستمر المقلب في مروان محسن في الفقرة الأولى مع حسن العسيري، وجرب عدة ألعاب في الملاهي والتي تخفّى بها رامز جلال لضرب مروان محسن والسخرية منه، قبل أن ينتقل إلى الفقرة الثانية من المقلب مع المذيعة سارة مراد، والتي أجرت معه لقاء وهميا في الحلقة بعد إقناعه إنها للترويج لأحدث فعاليات موسم الرياض.

وعاش مروان محسن تجربة مرعبة في برنامج ”رامز عقله طار“ بعد انتهاء أول فقرتين في البرنامج، ودخوله الكبسولة الهوائية لتجربتها، قبل أن يصدم بتعطلها في الهواء ويدفعها رامز جلال منها، وسيطر الخوف على مروان محسن في الكبسولة، خاصة في لحظة سقوطه في حمام السباحة قبل أن يكتشف المقلب في النهاية.

واعتدى مروان محسن على رامز جلال بعد أن اكتشف المقلب، وسقط الاثنان في حوض السباحة، بعدها سارت الأمور بشكل طبيعي حتى نهاية البرنامج.

قد يعجبك ايضاً