ميدو عادل مستاء ويرد على انتشار مقط...

مقابلات

ميدو عادل مستاء ويرد على انتشار مقطع "محرج" لـ حمو بيكا (فيديو)

أبدى الفنان المصري ميدو عادل، استياءه من انتشار مقاطع فيديو للمطرب الشعبي حمو بيكا، وهو يستصعب نطق كلمات أغنيته الجديدة بشكل سليم، مشيرًا إلى أن السبب الرئيس في تداول هذه النوعية من المقاطع غير الهادفة، هو الفراغ الذي يعاني منه الكثير من الناس. وقال ميدو في لقاء مع "فوشيا": "فيديو باتون ساليه بالسمسم هات، انتشر جدًا لإني دلوقتي بتسأل عنه، وإحنا بقينا فاضيين أوي وبنتكلم في أي حاجة". وأضاف: "أنا شايف إن سواء حمو بيكا أو غيره من الناس لما ينتشر ليهم حاجة زي دي، الحل الوحيد هو (لا تعليق)، هنستريح كتير ونشتغل بقى ونركز في شغلنا أحسن ما نجيب

أبدى الفنان المصري ميدو عادل، استياءه من انتشار مقاطع فيديو للمطرب الشعبي حمو بيكا، وهو يستصعب نطق كلمات أغنيته الجديدة بشكل سليم، مشيرًا إلى أن السبب الرئيس في تداول هذه النوعية من المقاطع غير الهادفة، هو الفراغ الذي يعاني منه الكثير من الناس.

وقال ميدو في لقاء مع "فوشيا": "فيديو باتون ساليه بالسمسم هات، انتشر جدًا لإني دلوقتي بتسأل عنه، وإحنا بقينا فاضيين أوي وبنتكلم في أي حاجة".

وأضاف: "أنا شايف إن سواء حمو بيكا أو غيره من الناس لما ينتشر ليهم حاجة زي دي، الحل الوحيد هو (لا تعليق)، هنستريح كتير ونشتغل بقى ونركز في شغلنا أحسن ما نجيب بني آدم ونسلخه سواء هو صح أو غلط".

وعن إمكانية دخوله مجال الغناء، بعد أدائه أكثر من أغنية في مسلسل "الطوفان" منذ 3 سنوات، قال: "سأغني في مسرحية سيد درويش وللعلم من بعد مسلسل الطوفان تلقيت العديد من العروض لتقديم أغاني وأكثر من فيديو كليب ولكنني أرفض، لن أغني إلا في سياق الدراما".

وعن مسرحية "سيد درويش" التي يقدم فيها دور البطولة من خلال تجسيد شخصية سيد درويش، قال: "المسرحية إنتاج مسرح البالون وبطولة كوكبة من النجوم، ويا رب نبقى على قدر المسؤولية".

وأردف: "مفيش وجه مقارنة بيني وبين سيد درويش، هتروح فين يا صعلوك بين الملوك.. أستاذ سيد درويش مشفناهوش بس القيمة الفنية مختلفة طبعًا".

وبسؤاله عن أعماله الفنية الجديدة، قال: "أشارك في بطولة مسلسل طلقتلك نفسي من إخراج محمد النقلي، وقصة (بنت ناس) إخراج محمود كامل".

وواصل: "مش هقدر أتكلم في التفاصيل، طلقتلك نفسي حلقات متصلة منفصلة بيتكلم عن مشاكل الرجال والسيدات.. 15 حدوتة مختلفة".

وأكمل: "أما قصة بنت ناس، فهي ضمن مسلسل اسمه (إلا أنا) عبارة عن 60 حلقة، إنتاج شركة أروما، كل 10 حلقات حدوتة مختلفة... وحدوتة بنت ناس بطولة شيري عادل وأنا وكوكبة من النجوم".

وعن السينما، قال: "لسة مخلص فيلم يوم وليلة، وعندي فيلم اسمه ورق الجمعية، نازل في السعودية والإمارات وهينزل في السوق المصري قريب".

 


 

قد يعجبك ايضاً