زوجة حسن شاكوش تفتح النار عليه بعد اتهامها بإخفاء زواجها قبل ارتباطهما

زوجة حسن شاكوش تفتح النار عليه بعد اتهامها بإخفاء زواجها قبل ارتباطهما

ردّت الشابة المصرية ريم طارق زوجة مغني المهرجانات حسن شاكوش على الأنباء التي انتشرت، بشأن طردها من المنزل لأنها كانت متزوجة قبله دون أن تخبره.

وقالت الشابة المصرية في منشور عبر الستوري بحسابها على إنستغرام، إن حسن شاكوش كان يعلم أنها كانت متزوجة قبله، ولكنه رفض أن يعلن ذلك على الملأ خوفًا من الفتيات اللاتي وعدهن بالزواج، حسب حديثها.

وكتبت ريم: "أنا مصر كلها كانت عارفة إني متجوزة وعارفة ليه انفصلت بس أنت اللي حبيت تداري على الموضوع علشان البنات اللي كنت مواعدها بالجواز وقلت لهم أمي عايزة بنت تكون أول مرة تتجوز".

وفي منشور آخر، كتبت: "أنا لحد دلوقتي متكلمتش ولا عبت ولا قولت ايه السبب علشان دی أعراض لكن تروح تتفق مع طليقي يطلع يتكلم وأنت عارف إني رافعة عليه قواضي وماخدتش حقوقي منه لحد دلوقتي فروحت تتفق معاه عيب عليك عيب تجيب واحد أبويا فاتحلو مشروع ومعايا كل وصولات الأمانة ومع كذلك محبستوش وأنا قبل ما اتجوزك عملت كل تحاليل التثبت دا فا شغل رخيص اوووي يا حسن بتتحاما في واحد عبيط، زي ده".

وكانت الأزمة بين شاكوش وزوجته، قد اندلعت بعد أن قامت الأخيرة بتحرير محضر إثبات حالة ضد زوجها، بعدما طردها من المنزل واستولى على منقولات الزوجية.

وكشفت ريم صادق أنها انتظرت لأيام قبل تقديم البلاغ، وبررت ذلك بأنها كانت تنتظر وقوع الصلح بينهما، لكن الزوج أرسل لها رسالة يعرب فيها عن رغبته في إنهاء الزواج بينهما.

من جانبه ردّ مغني المهرجانات عبر حسابه الرسمي في "إنستغرام"،  قائلا: "مساء الفل عليكم جميعا.. يمكن القصة دائما ناقصة والبيوت فيها أسرار.. واحنا بنخاف على بنات الناس واتربينا على كده.. وحق الرد بيقول ان دي لسه مراتي ميصحش اتكلم عنها حتى لو حصل إيه".

وتابع شاكوش حديثه قائلا: "يمكن أهل بيتي وفريق عملي وأقرب الناس ليا اتأذوا من الحوار ده.. بس بما أنها شاركت جمهوري بشيء جارح بالشكل ده.. كل اللي أقدر أقولوا الحمدلله على نعمة السكوت والعقل وقت المشكلة.. الحمدلله على كل شيء".

وأحدثت هذه الأزمة جدلا كبيرا على مواقع التواصل الاجتماعي، خاصة أن الثنائي استحوذا على اهتمام الجمهور خلال زواجهما، بسبب واقعة سجود الزوجة خلال حفل الزفاف.

logo
فوشيا
www.foochia.com