جوري بكر تكشف للمرة الأولى عن اسمها الحقيقي

جوري بكر تكشف للمرة الأولى عن اسمها الحقيقي

كشفت الفنانة المصرية جوري بكر، أن اسمها الحقيقي هو شيماء، حيث استلهمت اسمها الفني جوري من ابنة صديقتها وهي تحبها، فقررت أن تجعله اسما للشهرة بحسب تعبيرها.

وقالت بكر خلال لقائها مع برنامج "اسألني": "جوري اسم عزيز جدًا على قلبي، وكانت ابنة لأصدقاء والدي أتوا من السعودية وولدتْ بيننا، وأعجبني الاسم فاخترت جوري، وكان اسما للشهرة، والحمد لله ربنا كرمني والاسم سُمع في كل حتة".

زوجها يناديها باسمها الحقيقي

وأكدت أن زوجها يناديها باسمها الحقيقي شيماء في حال ارتكابها "مصيبة"، أو حدوث شيء غير جيد في المنزل، مبدية حبها العميق له لاسيما بسبب قدرته على استيعابها.

وأشارت إلى بعض الصفات التي يتمتع بها زوجها: "أكتر حاجة بحبها في جوزي إن هو متفاهم وقلبه طيب، عنده عادات وتقاليد هو محتفظ بيها وأي راجل بيتعصب، بس لما بيتعصب بيهدى بطريقة لطيفة جدًا".

حقيقة خضوعها لعمليات تجميل

وتطرقت الفنانة المصرية خلال المقابلة للحديث عن حقيقة خضوعها لعمليات التجميل، قائلة: "ضربت كام حقنة فيلر؟ هو مين مابيضربش فيلر؟ بس أنا عملتها مرة في حياتي ومن ساعتها معملتهاش تاني، هو الموضوع رباني يعني".

وأضافت: "أكتر حاجة أحبها في شكلي هي شعري، وأنا عملت مرة واحدة فيلر في شفايفي ومن ساعتها ما عملتش حاجة، وناس كتير قالت لي إني محتاجة عملية تجميل في مناخيري لأنها معووجة وأنا شايفاها تمام".

وأعربت بكر عن شعورها بالسعادة للنعمة التي وهبها الله إياها حول شكلها الطبيعي: "الحمد لله مبسوطة بالنعمة اللي ربنا ادهالي، أنا مش بعدل خلقة ربنا أو خلقتي.. فيه ناس بتقعد تحطلي صور قديمة من أيام ما كنت عيلة صغيرة، أكيد طبعاً كان شكلي تمامًا مختلف".

وبررت سبب تغيّر شكلها عن السنوات الماضية: "إحنا كلنا مكنش عندنا أي نوع من أنواع التواصل مع السوشيال ميديا ولا كنا بنعرف نلبس كويس ولا نحط ميكب آب ولا نحط فلاتر، فأنا كنت زمان عبيطة أوي في الحاجات دي لكن دلوقتي أنا حاباني بملامحي يعني".

"جعفر العمدة"

وتحدثت بكر عن مشاركتها في مسلسل "جعفر العمدة" الذي عرض ضمن دراما رمضان، وظهرت من خلاله بشخصية "وداد"، معربة عن سعادتها بالنجاح الذي حققته.

وأشادت بأداء الفنان محمد رمضان: "اكتشفت في محمد رمضان إن هو بيعيط بجد، ومشاهده حقيقية جدا، من كتر ما هي حقيقية إحنا كنا بنصدقه وبنعيط معاه في المشهد، كان المشهد بيبقى صعب".

logo
فوشيا
www.foochia.com