نجلاء بدر للساخرين من أزياء البحر: كلنا سنترك الأرض وسنقابل وجه كريم
مشاهير أخبار المشاهير
05 أغسطس 2022 17:54

نجلاء بدر للساخرين من أزياء البحر: كلنا سنترك الأرض وسنقابل وجه كريم

avatar خلدون ضامر

انتقدت الفنانة المصرية نجلاء بدر تصرفات البعض المسيئة لمن يرتادون الشواطئ خلال عطلهم الصيفية، طالبة بترك الناس وشأنهم وعدم التدقيق في لباسهم.

وكتبت بدر رسالة عبر حسابها في إنستغرام قالت فيها: ”في ناس غلابة كتير بينزلوا مطروح أو إسكندرية أو رأس البر أو جمصة أو بلطيم يوم واحد في السنة، عشان يشموا شوية هوا نضيف وينزلوا المية يغسلوا نفسهم من الشقا والتعب“.

وأضافت: ”ينزلوا بقى بهدومهم، بعبايات بيتي.. ببنطلون قصّه عشان يبقى شورت، يا ريت متركزش معاهم وبلاش تصوير وتريقة.. الناس دي اليوم ده بالنسبالهم يوم بيحكوا عنه لأصحابهم طول السنة.. مش هيبقى أنت والزمن عليهم“.

واختتمت نجلاء بدر تدوينتها: ”الأرض ملك الله وكلنا ضيوف عليها الغني والفقير كلنا هنسيبها وهنقابل وجه كريم“.

2022-08-screenshot-www.instagram.com-2022.08.05-20_51_35

وأشاد العديد من المعلقين برأي الفنانة المصرية، فكتبت متابعة: ”صدقتى والله ياقمر سيبوا الناس فى حالها وسيبوها تعيش على قدها“. وأضافت أخرى: “ والله عندك حق يانجلاء احساس راقي اما تحسي بالناس مش ذي بتوع العالمين الجديده وغيرها اللي بالالفات والملايين انتي انسانه رقيقه جدااا“.

يذكر أن نجلاء بدر شاركت مؤخرا في مسلسل ”بابلو“ بطولة حسن الرداد، أروى جودة، مصطفى فهمي، رشوان توفيق، صلاح عبدالله، سلوى عثمان، محمود حجازي، عمر الشناوي وغفران محمد، من تأليف حسان دهشان وإخراج محمد عبد الرحمن حماقي.

وقبل أيام أبدت الفنانة نجلاء بدر، إعجابها بإطلاق نقابة المهن التمثيلية لفعاليات مهرجان القاهرة للدراما.

وقالت بدر في حوارها ببرنامج ”الحياة اليوم“ المذاع على قناة ”الحياة“: ”تكريم نقابة المهن التمثيلية للفنانين أهم وأفضل من أي تكريم آخر“.

وأضافت: ”التكريمات في مهرجان القاهرة للدراما خالية من الواسطة والأهواء الشخصية“.

وتابعت نجلاء بدر: ”المهرجان قائم على أسس واضحة لا توجد بها أهواء أو محسوبية ونثق في أشرف زكي نقيب المهن التمثيلية وإدارة المهرجان لتكريم الفنانين الذين يستحقون التكريم“.

وأوضحت الفنانة: ”مهرجان القاهرة يتمسك بقيمة الفن، ونحن فخورون بإطلاق مهرجان القاهرة للدارما وكل الفنانين سعداء بهذا الأمر“.