تامر حسني يكشف حقيقة إصابته بمرض خطير
مشاهير أخبار المشاهير
24 يونيو 2022 17:08

تامر حسني يكشف حقيقة إصابته بمرض خطير

avatar خلدون ضامر

ردّ الفنان المصري تامر حسني على حالة القلق التي انتابت جمهوره بعد تعليق له دوّنه عبر الستوري بحسابه في إنستغرام، فاعتقدوا أنه يعاني من مرض خطير.

وكان حسني قد كتب: ”متستناش تتوجع عشان تروح للدكتور تكشف عند دكتور.. أتعود تكشف علي نفسك كل فترة عشان في أمراض خطيرة في أولها بتتلحق بسهولة“.

وبعد تداول تعليقه بكثرة على مواقع التواصل الاجتماعي، وسط تساؤلات ومطالبات بتوضيح الأمر، خرج تامر حسني ليرد على قلق الجمهور مؤكدًا أنه بخير وبصحة جيدة.

وأضاف الفنان: ”يا جماعة أنا الحمد لله بخير بس أي معلومة بسمعها مفيدة أو بتيجي في دماغي بحب أوصلهالكم زي ما جاتلي بالظبط علشان تفيدكم وألف شكر على سؤالكم عني.. الحمد لله أنا بخير ويارب كلكم بخير إن شاء الله“.

2022-06-WhatsApp-Image-2022-06-24-at-8.04.26-PM-1

جدير بالذكر، أن المطرب تامر حسني يستعد لطرح فيلمه الجديد بحبك، والذي تشاركه البطولة الفنانة الشابة هنا الزاهد ومدحت تيخة وهدى المفتي وحمدي المرغني وتأليف وإخراج تامر حسني، في موسم عيد الأضحى المبارك بعد أيام قليلة.

ووجّهت هنا الزاهد رسالة شكر للفنان تامر حسني نظرا للجهد الذي قدمه في فيلم ”بحبك“، إذ وصفته ”بالمخرج العالمي“ كما أنه طرح قصة عبقرية.

وشاركت الزاهد عبر حسابها في إنستغرام مقطع فيديو ظهرت فيه برفقة تامر حسني وهما في غاية السعادة، وأرفقت الفيديو بتعليق أبدت فيه إعجابها بحسني على مستوى الإخراج والتأليف، عدا عن أنه استطاع تقديم الفنانين بأداء غير عادي.

وكتبت الفنانة المصرية: ”يا جماعة أنا دلوقتي في المونتاج بتفرج على فيلم بحبك، وبجد مش عشان أنا فيه بقول كدا، تامر ألف قصة عبقرية وأخرجها كأنه مخرج عالمي، وطلع مننا أداء مش عادي، بجد شكرا يا تامر“.

فيما رد الفنان تامر حسني على الزاهد، إذ وصفها ”بالقلب الجميل“، معتبرا أن الدور الذي ستطل به في الفيلم هو ”دور العمر“، ولو استمرت بنفس الجهد والأداء ستصبح من أخطر ممثلات تاريخ السينما العربية قائلا: ”ايه بس الحلاوة والذوق دا كله يا هنا، أولا شكرا عشان انتي قلبك جميل ونضيف وعندك تقدير لكل الناس ودي تربية جميلة من الأساس بعيد عن الفن“.

وأضاف: ”ثانيا انتي عاملة دور عمرك وأنا فرحان اني خرجت منك الممثلة اللي الناس هتشوفها دي، كلنا فرحانين بيكي وأنا بقول شهادة لتاريخك من دلوقتي هنا الزاهد في فيلم بحبك لو استمرت كدا هتبقى من أخطر ممثلات تاريخ السينما العربية، ربنا يحفظك ويوفقك في كل أعمالك“.

وتدور أحداث فيلم ”بحبك“ في إطار كوميدي رومانسي، حول شاب يعيش علاقات متعددة من بينها مع هنا الزاهد وهدى المفتي، ويقع في غرام الاثنتين.

View this post on Instagram

A post shared by Tamer Hosny (@tamerhosny)