رحيل ذكري تتهم محمد الشقنقيري باختراق حساباتها وتهدده بـ"مفاجأة كبيرة"
مشاهير أخبار المشاهير
08 يونيو 2022 21:13

رحيل ذكري تتهم محمد الشقنقيري باختراق حساباتها وتهدده بـ"مفاجأة كبيرة"

وجهت الموديل الأردنية رحيل ذكري اتهاما للفنان محمد الشقنقيري أنه اخترق هاتفها الشخصي وحسابها في موقع إنستغرام، بعد أيام قليلة من مزاعمها بشأن زواجها منه والانفصال عنه رغم تكذيبه للأمر.

وكتبت ذكري عبر حسابها على موقع فيسبوك: ”تم اختراق حسابي على إنستغرام، وهناك محاولات أخرى لسرقه باقي حساباتي علي السوشال ميديا.. مش أنت كنت بتقول متفبركة.. آمال خايف ليه بقي وبتحاول تلم وتمسح“.

2022-06-unnamed-file-490x675

كما أضافت في بث مباشر عبر حسابها الشخصي في فيسبوك، ”محمد الشقنقيري اخترق تليفوني كله، وطلع الشريحة بتاعة تليفوني، خصوصًا إنه معاه كل أوراقي ومستنداتي، ووقف الشريحة بسهولة“.

وأوضحت ”أنا حاجتي مش على تليفوني بس، أنا موزعة الأوراق والمستندات على أرقام وتليفونات أهلي وأصحابي كتير جدًا، وفيه حاجات ماكنتش منزلاها لكن شكلي كده هضطر أنزلها، طالما الموضوع كده ولوي دراع.. مفيش أي شيء ممكن يوقفني أو يلوي دراعي.. وأنا لما بعند محدش يقدر يقف قصادي“.

وتابعت: ”الأكونت بتاعي هعرف أرجعه، وبعدها هنزل حاجة من العيار التقيل، مفاجأة كبيرة، مش أنا اللي ببدأ.. وواضح أوي الخوف والرعب.. هو مش كانت الصور مزيفة ومفبركة.. طيب عاوز تمسحها ليه؟“.

كما لفتت رحيل ذكري: ”محمد الشقنقيري بيهددني.. هي بقت خلاص بالنسبة لي حرب.. ومش بخاف ولا يتلوي دراعي.. لو مين في الكون مسك دراعي هسيبهوله.. محمد النهاردة بيهددني وبيهدد أولادي وحياتي كلها.. وطالب مني إن أتنازل وأعمل تكذيب وفي كل المواقع وعلى حساباتي لكن ده مش هيحصل“.

وكان الفنان محمد الشقنقيري، قد أحال أزمة زواجه وانفصاله التي أثارتها عارضة الأزياء رحيل ذكري إلى القضاء، مبينا أنه قدّم بلاغا للتحقيق في الواقعة، كما قدم شكوى إلى نقابة المهن التمثيلية لمتابعة الأزمة.

وأوضح الشقنقيري، في تصريح لـ“فوشيا“، أنه قرر غلق هذا الباب وتركه للقضاء، إضافة إلى أنه ترك للفنان المصري أشرف زكي نقيب الممثلين مسألة التصرف في الأزمة والتصريح بشأن ما يجد فيها من أحداث، معقبا أنه تم تكليف محامي نقابة المهن التمثيلية للدفاع عنه في تلك القضية.

وعن وقع ما أثير من جانب رحيل ذكري وزواجه وانفصاله عنها، أكد محمد الشقنقيري أن هذا الادعاء لم يؤثر على حياته الخاصة ولم تحدث أي مشكلة لأن أسرته تعرف أنه لم يتزوج من تلك الشخصية، متابعا: ”لأ مفيش تأثير هما عارفين إن الكلام ده مش حقيقي وأنا معنديش حاجة أصلاً“.