ريهام حجاج لزوجها محمد حلاوة: "أنا محدش يعلى عليّ".. فكيف رد؟
مشاهير أخبار المشاهير
31 مايو 2022 2:25

ريهام حجاج لزوجها محمد حلاوة: "أنا محدش يعلى عليّ".. فكيف رد؟

تحرص الممثلة المصرية ريهام حجاج على التغزل بزوجها رجل الأعمال محمد حلاوة، عبر حساباتها على مواقع التواصل بين الحين والآخر، معربة في أحدث تعليق لها عن فخرها واعتزازها به.

ووثق حجاج صورة لزوجها عبر حسابها في إنستغرام، أرفقتها بتعليق: ”دائما فخورة بك“، ليرد عليها رجل الأعمال المصري: ”أنا اللي فخور بيكي في كل شيء“. فعادت ريهام وعلقت له: ”أنا محدش يعلى عليا“.

ثم كرر حلاوة الرد عليها بقوله: ”إلا في الحب أنا أعدي بكتييييير أوي ❤️❤️❤️ربنا يحفظك ويخليكي ليا ي عمري كله ❤️❤️❤️❤️❤️❤️“.

2022-05-5444

وحظيت هذه المغازلة البسيطة بردود فعل كبيرة عند جمهور ريهام حجاج، فبعد ساعات قليلة من نشرها صورة زوجها وتعليقهما، وصل عدد المعجبين بها نحو 100 ألف لايك، وعشرات التعليقات التي تمنت لهما دوام السعادة والاستقرار في حياتهما الزوجية والمهنية.

وفي وقت سابق صرحت نجمة مسلسل ”يوتيرن“ أن زواجها من رجل الأعمال محمد حلاوة أثار جدلا واسعا في منصات التواصل الاجتماعي.

وعزت هذا الجدل خلال تصريحات تلفزيونية لها إلى أن محمد حلاوة قد ارتبط قبلها بشخصيتين مشهورتين، مضيفة: ”محمد شخص ناجح ومعروف، أنا وهو اتجوزنا بعد سنة من طلاقه، والطلاق ده مكنش معلن، والطرف التاني الآخر طلع قال تفاصيل الزواج في برامج أخرى.. كل واحد حر حتى لو الطرف التاني ما أعلنش طلاقه، ودي حياة شخصية، مش معنى أن اتنين اتطلقوا يبقى حد فيهم وحش أو كان في مشكلة“.

في إشارة إلى طلاق محمد حلاوة، من زوجته السابقة الفنانة ياسمين عبدالعزيز، بعد ارتباط دام أكثر من 18 عاما.

وأوضحت ريهام حجاج: ”ممكن جداً الاتنين ينفصلوا لأسباب خاصة بينهم، الناس مش المفروض تحكم أو تتكلم في حاجة شخصية زي دي، إحنا بنعاني من ده عشان إحنا مشاهير“.

2022-05-281735235_107014738630139_1674836137247716775_n

كما قالت ريهام حجاج: ”الجمهور المحترم ما بيتدخلش في الحياة الخاصة للفنانين الناس اللي بتنتقد وبتكتب على السوشال ميديا ده مش الجمهور، بقى عندنا اختلاط في الجمهور بين رأيي والتطفل لما حد بيبدي برأيه في حاجة لا تعنيه“.

وشددت على أنه ”مافيش أي حرب، وكل الأطراف اتجوزت، ومحدش شايف الحرب دي غير جمهور السوشال ميديا، محبتش أطلع أرد وقتها، لأن هي مش حاجة غلط أو حاجة مُخلة بالآداب“.

وعلى الصعيد الدرامي، شاركت الفنانة ريهام حجاج خلال السباق الرمضاني الماضي بمسلسل ”يوتيرن“، إلى جانب كريم قاسم، توفيق عبد الحميد، عبير صبري، محمد كيلاني، صفاء الطوخي، محمود حافظ، وهو من تأليف أيمن سلامة وإخراج سامح عبد العزيز.