منة عرفة في أول ظهور لها بعد انفصالها: أنا آسفة على شكلي المبهدل
مشاهير أخبار المشاهير
22 مارس 2022 18:29

منة عرفة في أول ظهور لها بعد انفصالها: أنا آسفة على شكلي المبهدل

avatar مصطفى الحاج

قدّمت الفنانة المصرية منة عرفة اعتذارًا لجمهورها، بسبب غيابها الطويل، بعد أسابيع من إعلان انفصالها عن محمود المهدي.

ووجهت منة عرفة كلامها لجمهورها عبر خاصية الـ ”ستوري“ بحسابها الرسمي على ”إنستغرام“، وقالت: ”بقالي كتير أوي متكلمتش معاكم، حاسة إني مش عارفة أقول إيه، شكراً على كل الكلام الحلو اللي ابتعت“.

وعن سبب اختفائها الفترة الماضية، كشفت الفنانة الشابة أنها عاشت فترة نقاهة واستجمام وحدها، وعلقت على غيابها: ”كنت بفصل شوية، بس خلاص كله تمام الحمد الله، والأهم من كل ده عايزة أشكركم على الدعم النفسي، وكل الرسائل بتوصلني، وبحس بالكلام اللي انتوا بتبعتوه، والدعم أيضًا“.

وبدت الفنانة المصرية بملامح مرهقة، وأشارت إلى أنها استعانت بمؤثرات ”فلاتر“ إنستغرام، للمرة الأولى منذ أزمتها الأخيرة والتي كانت في بداية شهر آذار/ مارس، مقدمة اعتذارها عن إطلالتها بهذا الشكل، وقالت: ”أنا اسفة على شكلي المبهدل ده، ولو ما كنتش حاطة فلتر كنتوا حتتخضوا، بس أن مرهقة شوية“.

وحرصت منة عرفة على توجيه رسالة معايدة لوالدتها بمناسبة عيد الأم، وقالت: ”كل سنة وانتي طيبة يا ماما، يا أحلى حاجة في عمري كله.. وربنا يصبر أي حد والدته متوفية، وكلهم بالجنة إن شاء الله“.

من جانبه، لم يعلق زوج الفنانة المصرية السابق على ظهور منة عرفة، واكتفى بوضع أغنية ”اتنسيت“ للفنان مُسلم، وذلك عبر صفحته الرسمية على ”إنستغرام“، من خلال خاصية الـ ”ستوري“، بعد حوالي 3 ساعات من ظهور منة عرفة الأول بعد انفصالهما.

وتقول كلمات الأغنية: ”يعني ده اللي وصلنا ليه، سايبه وعارف روحي فيه، كل شيء إلا الفراق، فما تسيبنيش وأنا مشتاق، عمري ما تخيلت يوم، أبعد وأسيب قلبي معاك… هصدقك وأكدِّب عينيا، ده إنت شوفت أجمل ما فيا“.

وحول سبب الانفصال، أوضح محمود المهدي في تصريحات سابقة، أن مكالمة هاتفية كانت السبب في ذلك، معلقاً: ”كبيرهم كان سبب كبير في الانفصال، كنت بجانبها عندما تلقت اتصالا من هذا الشخص، الأيام اللي جاية هيتم توضيح بعض النقاط من المكالمة، وأتمنى الخير لأي حد كان في حياتي“.