بدرية طلبة تطالب بمحاسبة زوج منة عرفة.. وتوجه رسالة غاضبة
مشاهير أخبار المشاهير
02 مارس 2022 9:27

بدرية طلبة تطالب بمحاسبة زوج منة عرفة.. وتوجه رسالة غاضبة

avatar خلدون ضامر

علقت الممثلة المصرية بدرية على ما يحدث للمشاهير في الوسط الفني، ووجهت رسالة غضب طلبت من خلالها نقابة المهن التمثيلية بمحاسبة من يستهدف النجوم، وأجمع المتابعون بأنها تقصد في رسالتها المنتج محمود المهدي الذي انفصل عن زوجته الفنانة منه عرفة.

وكتبت طلبة: ”عايز تشهر اطلع اشتم فنان عايز شهرة أكتر اشتم الوسط الفني عايز شهرة أكتر وأكتر لايڤات كتير، واشتم بتشتغل ايه؟ ممثل بنتج لنفسي بفلوسي متجوز مين؟؟ ممثلة طب بعد اللايڤات والشتيمة اتشهرت ؟؟ لالا طب عملت إيه؟؟“.

2022-03-2022-03-02-at-10.31.11

وأضافت: ”طلقت مراتي الممثلة! بجد ولا زي كل مرة؟؟؟ مش عارف هسألها أنا مش فاضي بتعمل إيه؟؟؟ طالع لايف يمكن المرة دي أتشهر لما الوسط الفني بالبشاعة دي بتتمحك فيه ليه؟ بطالب النقابة تقاضي أي حد يقل أدبه“.

واختتمت: ”ده حقنا عند نقابتنا كفاية بقي تلطيش وقلة أدب فينا مش هنفضل على نظام الحسنة تخص والسيئة تعم إحنا عندنا عيلة وأولاد وأحفاد مش كل شوية مريض شهرة يطلع يقل أدبه“.

وكان المهدي قد دخل في مناوشات عديدة خلال الأيام الماضية، كان أولها مع الفنان محمد نجاتي، عندما رفض المهدي أن يقوم بحمل منة عرفة أثناء تجسيد دورها، ووقتها علق المنتج المصري أنه رجل شرقي لديه خطوط حمراء في تعامل زوجته واختيارها لأدوارها.

كما هاجم الفنانة إلهام شاهين مؤخرًا، بعدما انتقدت رفض زوجته منة عرفة تقديم مشاهد جريئة، فكتب المهدي: ”حد يضحي ويتجوزها علشان نخلص، بعد كده هتغتصب الرجالة“، في إشارة للفنانة إلهام شاهين.

2022-03-1645880141-0

وتعرض المهدي للانتقاد بسبب طبيعة رده على إلهام، ووصفه نقيب المُمثلين أشرف زكي بـ“النكرة وقليل الأدب“، فاتخذ الأول إجراءات قانونية ضد زكي وقال: ”عمري ما هسكت لما أشوف حاجة غلط“.

وكان محمود المهدي، قد أعلن يوم أمس انفصاله عن منة عرفة، وكتب: ”تم الانفصال والحمد لله على كل شيء وربنا يوفقها ويوفقني، وربنا اللي بيرزق العبد عمري ما كنت في يد حد، وضد الفساد حتى لو فضلت لوحدي بس ربنا معايا الحمد لله“.

2022-03-3203427681646118929

من جهتها؛ حذفت منة عرفة جميع صورها التي تجمعها مع محمود المهدي من إنستغرام، وقالت: ”إن كان لنا نصيب في شيء سنراه، وإن لم يكن فالخير فيما قدره الله“، تبعتها بدعاء ”اللهم أجبر خاطري جبرًا أنت وليه وافتح لي أبوابي المغلقة“.