ريهام سعيد تعتزل السوشيال ميديا وتؤكد: أنا حاسة إن أنا هموت قريبا
مشاهير أخبار المشاهير
22 فبراير 2022 8:46

ريهام سعيد تعتزل السوشيال ميديا وتؤكد: أنا حاسة إن أنا هموت قريبا

avatar سعد يوسف

أعلنت الإعلامية المصرية ريهام سعيد، نيتها اعتزال ”السوشال ميديا“، من أجل التفرغ للعبادة ومجالسة أولادها لأطول وقت ممكن، لا سيما ابنها الصغير، وذلك بعدما بدأت تشعر أن أجلها يقترب.

جاء ذلك في منشور مطول عبر حسابها في موقع فيسبوك، تحدثت فيه عن ”الظلم الذي لحق بها“ خلال الفترة الماضية، مؤكدة أنها في حال توفيت، فإنها لن تسامح مجموعة من الأشخاص، من بينهم الإعلامي اللبناني جورج قرداحي ومطرب المهرجانات حسن شاكوش.

وقالت: ”أنا حسه ان انا هاموت قريب عشان كده هابعد عن السوشال ميديا عشان اقعد مع اولادي اكتر وقت ممكن خصوصا ابني الصغير. يمكن سحر يمكن اكتئاب ويمكن حقيقي“.

2022-02-11-1

وقارنت ريهام سعيد بين مواقف مرّت بها خلال تقديم برنامجها التلفزيوني، الذي أوقفت بسببه عن العمل أكثر من مرة، مع مواقف لإعلاميين آخرين أمثال إبراهيم عيسى وتامر أمين، مشيرة إلى أنه تم التساهل معهما.

وأوضحت: ”غالبا إحساس الظلم كان بيقتلني بالبطء في يوم من الأيام الدنيا قامت علي عشان ثعلب، أما المعراج وإنكارها عادي. تامر أمين يغلط في الصعايدة قاصد أو مش قاصد يتوقف 3 شهور لكن أنا اعمل أكبر حملة للسمنة وأعالج آلاف من السمنة وعمليات ببلاش ويفتروا عليّ ويقولوا اني قلت ان ريحتهم وحشة وأتوقف سنة“.

وتابعت: ”فتاة المول ولا تحرش ولا نيلة واجيب فيديو وهي معاه محدش يشوفوا واتحاكم وادفع الي ورايا والي ادامي لسما المصري عشان تتنازل لان هي الي زقاها عليه“.

وواصلت ريهام سعيد في منشورها، قائلة: ”هانزل قبري مش مسامحه هاني عزب ولا ايمن سليم ولا ريم ولا بسمة ومحمد راضي وعلاء الكحكي، وليد مصطفى ومحمود مملوك واحمد عبد العزيز وجورج قرداحي وكتير غيرهم. مشً مسامحه و لا هاسامح . مش مسامحه الي بتسحرلي كل شوية. مش مسامحة حسن شاكوش والي عمله في أولادي“.

وأعلنت ريهام سعيد أنها تريد أن تستعد للآخرة وتتفرغ للصيام والصلاة والدعاء، قائلة: ”مش مسامحة اي حد ساهم في خراب بيتي وضياع مجهود سنين ومش مسامحه اي حد انا معرفوش ضدي وبيحاربني وانا مش عارفة. المهم اني اجهز للقاء ربنا اعوض الصيام واصلي كتير واتصدق وادعي. ادعولي انتوا كمان ربنا يغفر لي“.