أيتن عامر: مستحيل أقلد سمية الخشاب.. وترد بعد حملة لسداد ديونها بالملايين
مشاهير أخبار المشاهير
05 فبراير 2022 9:31

أيتن عامر: مستحيل أقلد سمية الخشاب.. وترد بعد حملة لسداد ديونها بالملايين

avatar خلدون ضامر

نفت الفنانة المصرية أيتن عامر، تقليدها لزميلتها النجمة سمية الخشاب في ارتداء أزياء كانت ترتديها الأخيرة، مؤكدة بأنها لا تتابعها عبر حساباتها على مواقع التواصل حتى تقلّدها في الأزياء.

وقالت عامر: ”مستحيل أقلد سمية الخشاب ولو هي فاكره إني بقلدها تبقى غلطانة وهي من النجوم الكبار ولكن أنا مش عمله لها متابعة على حساباتها عشان أقلدها في الأزياء والفساتين“.

في غضون ذلك؛ كشفت الفنانة المصرية عن دعوى قضائية مرفوعة ضدها بسبب مشاركتها في عملين خلال عام واحد.

وردت أيتن عامر على تعليق لأحد معجبيها وهو يطالب بجمع تبرعات لسداد ضرائب القيمة المضافة المفروضة عليها، مشيرة إلى أنها مطالبة بتعويض قدره 33 مليون جنيه من قبل الشركة المنتجة لمسلسل ”كوفيد 25“ نظرا لأنها شاركت في عمل غيره في العام نفسه.

وأوضحت الفنانة: ”أنا مرفوع عليا قضية تعويض عشان اشتغلت مسلسل كوفيد مع عمل تاني في نفس السنة وطالبين منى تعويض 33 مليون جنية ، شايلاكوا للكبيرة“.

2022-02-D8A2D98AD8AAD986-D8B9D8A7D985D8B1-1643880321

وأضافت: ”القضية دى ملهاش علاقة بالضرايب انا معنديش أي مشاكل معاهم وموقفي سليم جدا الحمد لله قصة التعويض بقا دي تخص عمل اشتغلت فيه وبإذن الله حقي هيرجع بالقانون“.

بعدها نشرت الإعلامية منى العراقي عبر حسابها الرسمي بـ“فيس بوك“، خبرا تضمن حملة لسداد ديون الفنانة أيتن عامر.

لترد الفنانة المصرية: ”عيب أوي خبر يتنقل بشكل غلط لمجرد نلم شوية كومنتس وبالنسبة للناس المحترمة اللي عايزة تفهم، أنا مرفوع عليا قضية تعويض بـ 33 مليون جنيه“.

وأشارت مجددًا: ”سبب الضرائب أني اشتغلت مسلسلين مع بعض ودي أول مرة أشوف ممثل يترفع عليه قضية بالشكل ده رغم إن كان فيه اتفاق على كده لكن أنا بتعرض لغدر وظلم كبير وقريبا التفاصيل كلها هتظهر لكل الناس“.

وتابعت: ”ادعولي ربنا يظهر الحق وربنا يبقى معايا لأني بجد اتظلمت“.

على صعيد آخر؛ كشفت أيتن عامر بأن الفنان المصري مصطفى قمر كان فتى أحلامها في المراهقة، لافتة إلى أنها لا تخشى من الحسد ولا تصدق به رغم تحذير المقربين منها من الحسد.

وأضافت عامر في حوارها ببرنامج ”حبر سري“: ”اللي حوليا كلهم بيقنعوني إنه موجود وغلط، ولكن أنا بقول كل حاجة مكتوبة عند ربنا ومعنديش فوبيا من الحسد وعارفه انه موجود“.

وأوضحت الفنانة المصرية أنها لا تنشر صور أبنائها على السوشال ميديا ليس خوفا من الحسد ولكن لأنها عانت في طفولتها من شهرة أختها النجمة وفاء عامر ولا تريد أن يعاني أبناؤها من الظروف ذاتها.