والد بوسي: قالتلي انسى إن ليك بنت.. وعملتلي بلوك
مشاهير أخبار المشاهير
31 يناير 2022 11:10

والد بوسي: قالتلي انسى إن ليك بنت.. وعملتلي بلوك

avatar سعد يوسف

كشف محمد شعبان، والد المطربة المصرية بوسي، عن أوضاع مأساوية يعيشها بسبب تخليها عنه، مؤكدا أن حالته الصحية سيئة، وأنه ينتظر الموت في أي لحظة.

وقال شعبان، في تصريحات تلفزيونية، إن خلافاته مع ابنته مستمرة منذ أكثر من عامين، مؤكدا أنها لم تعد تسأل عنه: ”مفيش حد من ولادى بيسأل عني، وآخر مرة بوسي كلمتني كانت من حوالي سنتين“.

وأضاف: ”مفيش أي مشاكل بينا، أنا طلقت أمها زمان وأمها ماتت، وصرفت عليها وهي صغيرة، وكانوا بياخدوا مني نفقة كويسة، وبوسي كانت بتبعتلي فلوس لمدة 3 أو 4 سنين، وبطلت تبعتلي من وقتها“.

وتابع: ”لما اتكلمت فى الإعلام بعتتلي 2000 جنيه، وبعدها كلمتني وقالتلي يا محمد يا شعبان إنسى إن لك بنت اسمها بوسي، وأنا نسيتها ومش عايز منها حاجة“.

وقال:“هناك حالة جحود من بنتي معايا، وأنا مش أب جاحد، وقالت لي انسى إن ليك بنت وعملت لي بلوك“، وأضاف موجها رسالة لابنته ”ما يحدث لي منك هيحصل فيكي بعدين، والأيام بيننا“.

وكان شعبان البالغ 88 عاما تحدث عن معاناته من المرض، قائلا إن ”إقامته بمفرده جعلته يحاول توصيل صوته لأبنائه بعد إصابته بأمراض الشيخوخة، وخاصة أن لديه خمسة أبناء منهم الفنانة بوسي، وأن أغلبهم ليس لديهم القدرة المادية لمساعدته، وكان ينتظر منهم رعايته صحيا واجتماعيا“.

بدورها، كشفت المطربة بوسي عبر برنامج ”معكم“ الذى تقدمه الإعلامية منى الشاذلي، على قناة ”سي بي سي“، في وقت سابقا أن اتهامها بالعقوق وعدم الإنفاق على والدها يعد جزءا من الحملة المثارة عليها لتشويهها.

وأضافت: ”لو أنا عاقة مكنش يبقى عندى 15 سنة أطلب من أمى اشتغل عشان أشيل عنها الحمل شوية، أنا اتولدت أبويا مطلق أمي وهي حامل فيّ في شهرين“.

وأكدت وقتها بوسى، أنها أرسلت أموالا إلى والدها قبل هجومه عليها وكانت تخطط أن ترسل أموالا أخرى، مشيرة إلى أنها لا تربطها أي صلة بوالدها منذ انفصاله عن أمها.