حمو بيكا يعتذر لهاني شاكر.. ويستشيط غضبا من تعليقات جمهوره
مشاهير أخبار المشاهير
29 ديسمبر 2021 11:42

حمو بيكا يعتذر لهاني شاكر.. ويستشيط غضبا من تعليقات جمهوره

قدم مؤدي المهرجانات حمو بيكا اعتذاره لنقيب الموسيقيين الفنان هاني شاكر عما أصدره من تصريحات في الآونة الأخيرة بعد قرار منعه من الغناء رفقة 20 آخرين كان بينهم حسن شاكوش.

ووجه بيكا رسالة لهاني شاكر، عبر صفحته الرسمية على موقع فيسبوك، قال فيها: ”الأستاذ هاني شاكر نقيب المهن الموسيقية، وأمير الغناء العربي بعتذر لحضرتك ولكل نقابة المهن الموسيقية عن كل ما صدر مني، وأستسمح حضرتك أن تقبل اعتذاري أنت وكل أساتذتي في النقابة“.

وأضاف: ”أنا مكنتش طالب أكتر من إني أشتغل، ومش طالب أكتر من التصريح السنوي، لأني عايز أشتغل وأشوف شغلي وحياتي“.

واختتم رسالته: ”أتمنى أن تقبل اعتذاري وتعتبرني ابنا من أبنائك“.

واستشاط حمو بيكا غضبًا على التعليقات التي أتت على منشوره، قائلا: ”انتو ليه كل حاجة بتاخدوها هزار؟ ليه كل حاجة بتاخدوها باستهتار! .. أظن الكلام مفيهوش أي هزار وأي ضحك .. يا ريت بعد إذنكم جميعا اللي حابب يقول كلمة حلوة يقولها واللي معندهوش كلام حلو ميتكلمش ويكتفي بسكوته يكون أفضل ..!“.

2021-12-154

يشار إلى أن نقابة المهن الموسيقية في مصر كانت قررت منع 20 من مؤدي المهرجانات عن الغناء؛ ما أثار حالة من الغضب والتطاول أحيانا من جانب هؤلاء الأشخاص تجاه هاني شاكر.

وقبل أيام أعرب بيكا عن غضبه من تدني نسب المشاهدة، وعدم إقبال المتابعين على الاستماع لأعماله الغنائية التي أصدرها مؤخرا عبر قناته على ”يوتيوب“.

ونشر بيكا فيديو له عبر صفحته على فيسبوك، قال فيه إنه مستاء من انخفاض عدد مشاهدات أحدث أغانيه ”حمله وجرايه“، وقال: ”أنا أول مرة يحصل الحوار ده معايا… إحنا بنغرق وإنتوا مش حاسين بحاجة، وأنا عندي 5 مليون مشترك، واللي يشوفني 11 ألف، ده كده يبقى في مصيبة وقلة أدب“.

وأضاف: ”أنا مش فاهم، مخي هيضيع، أنا هقفل كل قنواتي، وهعتزل المهرجانات… صحتي كلها راحت بعد ما اشتغلت الشغلانة دي… لا شايفين تمثيل ولا شايفين حاجة، خلاص هروح مع ياسمين صبري وتاخدني معها في مسلسلها“.

ووجه حمو بيكا رسالة لمؤسس ”فيسبوك“ مارك زوكربيرج، مناشدا إياه باتخاذ الإجراء المناسب لعودة المشاهدات إلى ما كانت عليه، مؤكدا أنه قد يقوم بإقفال حسابه على ”يوتيوب“، والتوجه لطرح أغانيه عبر ”فيسبوك“: ”يا عم مارك شفلنا حل.. أنا طالع أبلغ مارك رسالة انتوا كده كده معانا.. ناجحين انتوا معانا ساقطين انتوا معانا احنا كلنا في مركب واحدة“.