إيمي سمير غانم تؤدي مناسك العمرة في ظهورها الأول منذ رحيل والديها
مشاهير أخبار المشاهير
13 ديسمبر 2021 0:51

إيمي سمير غانم تؤدي مناسك العمرة في ظهورها الأول منذ رحيل والديها

avatar محمد موسى

أدت الفنانة المصرية إيمي سمير غانم، مناسك العمرة، في ظهورها الأول لها منذ وفاة والديها سمير غانم، ودلال عبد العزيز، وبعد فترة حداد طويلة عليهما.

ونشرت إيمي سمير غانم، صورة عبر حسابها بإنستغرام، وعلقت عليها قائلة: ”الحمدلله“، لتنهال عليها التعليقات من نجوم الفن والمشاهير، آملين لها الصبر والقوة، بعد فراق والديها، كما تمنوا أن تخرج من حالة الحداد التي تعيشها، وتعود إلى نشاطاتها.

2021-12-266914491_226104836217102_2950984568898332969_n

وكتبت النجمة رانيا محمود ياسين: ”اللهم تقبل يا حبيتي ربنا يتقبل دعواتك للغالين ويصبر قلبك“، وعلقت فيفي عبده: ”ربنا يتقبل عمرة مقبولة ان شاء الله“، وقالت بوسي: ”ربنا يكرمك“، فيما علق حساب باسم ”سمير غانم فانز“: ”حياتي الله يتقبل منك منورة الدنيا“، وكتبت لها متابعة: ”الحمد لله إننا رجعنا نشوفك تاني وربنا يتقبل منك صالح الأعمال ويجازيكي خيرًا“.

وكانت آخر رسالة نشرتها إيمي سمير غانم، عبر صفحتها على إنستغرام، وأرفقتها بصورة لوالدتها وشقيقتها دنيا قبل أيام قليلة، قالت فيها: ”وحشتيني اوي، مش عارفه استوعب فراقك انتي وبابي وللأسف صورتكوا وانتوا بتتألموا قدام عيني أنا ودنيا موجوده قدام عيني وبتخليني كل يوم بعيط، بحاول اتلهي في حاجات بس ارجع واقعد مع نفسي يفضل قدام عيني صور توجع قلبي،، أنا آسفة اني بشارك معاكوا النكد ده، بس أنا في عالم تاني و انشاءالله ربنا يكتب لي أروح اعمل عمره عشان أكيد هكون أحسن بإذن الله، رب ارحمهما كما ربياني صغيرا“.

2021-12-98-3-1110x564

كما قالت في رسالة أخرى: ”كل لحظه بتمر عليا شايفاكوا قدام عيني و انتوا بتتألموا و أنا و دنيا مش عارفين نعمل حاجه.. الحمدلله الحمدلله الحمدلله، بس أنا مش عارفه أكون تمام، كل وقت بيعدي كنت فاكره هكون أحسن، بس الحقيقه إني أوحش من الأول، وكل حاجه عملتها بس مش بهدا، الحمدلله علي نعمه الصلاه و التسبيح و الدعاء أكيد، بطلب من كل اللي بيحبني يدعيلي اكون كويسه و أصبر أكتر من كده، والحمدالله علي أي ابتلاء أنا راضيه“.

ولم يتبين حتى اللحظة، إن كانت دنيا وإيمي عازمتين على العودة إلى التمثيل في المستقبل القريب، إلا أن مقربين منهما، كانوا قد نفوا خبر اعتزالهما الفن، مشيرين إلى أن النجمتين تحتاجان لبعض الوقت، لتقبل صدمة رحيل والديهما، اللذين شكّلا جزءًا مهمًا في حياتهما.