حسن الرداد يحتفل بميلاد شقيقته.. حجابها والشبه بينهما حديث الجمهور

حسن الرداد يحتفل بميلاد شقيقته.. حجابها والشبه بينهما حديث الجمهور

  • الأربعاء 25 أغسطس 2021 21:34 2018-10-20 10:50:33

احتفل الممثل المصري حسن الرداد، بعيد ميلاد شقيقته نيبال، ونشر مجموعة من الصور التي تجمعهما عبر صفحته الخاصة على ”إنستغرام“، كما وجه لها رسالة بهذه المناسبة السعيدة.

وقال الرداد في رسالته لشقيقته: ”اختي وبنتى ونور عينى، كل سنه وانتى طيبة وعقبال مليون سنة كلهم سعادة وصحة وايام جميلة يا حبيبتى، ربنا يخليكى لى ويحقق لك كل اللى بتتمنيه“.

وتلقت شقيقة الفنان المصري التهاني من جمهوره، متمنيين لهما حياة سعيدة، كما لفت انتباه الجمهور ظهورها بالحجاب، وعلقوا على الشبه بينهما.

وكتبت معلقة: ”كل عام وانت بالف خير عزيزتي، كلي امل ليكي بتحقيق اغلى الامنيات والسعاده لقلبك الطيب والصحة والعافية الله يخليكم انت وحسن سند وقوه لبعض. العمر كله يا رب دائما مع بعض“، وأضافت أخرى:“ ما بعرف شو بدي ادعيلك انت واختك وعيلتك ناس طيبة العمر كلو يارب وان شاء الله منشوف ولادك“.

كما جاء في التعليقات: ”ما شاء الله محجبة، طالعة بتجنني بحجابك، تشبهوا بعض أوي، ملامح وجوهكم زي بعض، ما شاء الله ما أحلاكم وشبهكم حلو أوي، وحجابك أحلى وأحلى، ربي يحفظكم“.

فيما وجهت له فتاة رسالة قالت فيها: ”كل سنة وهي طيبة وبخير وصحة وسعادة يا رب طمنا على دنيا وايمي بمنشور او ستوري ربنا يحفظك“. وكذلك: ”ماشاء الله شو حلوة كل عام وهي بالف خير وصحة وسعاده يارب“.

ويُعد هذا أول خروج لحسن الرداد من أحزانه، كونه عاش في الأشهر القليلة الماضية حالة صعبة جدًا، عقب وفاة والدته، ثم رحيل حماه وحماته، النجمين المصريَين سمير غانم، وزوجته دلال عبد العزيز.

وكان حسن الرداد قد رثى حماته دلال عبد العزيز مؤخرًا، على إنستغرام، وقال في رسالة مؤثرة لها: ”والله ما قادر اكتب ولا مصدق.. توفيت الى رحمة الله تعالى حماتى و أمى الغالية الفنانة الكبيرة دلال عبد العزيز، أطيب خلق الله، عمرى ما شفت منك غير كل خير يا حبيبتى، ربنا يغفرلك و يرحمك ويجمعنا مع بعض فى الاخرة، عايز اقولك انك هتلاقى مفاجاة حلوة مستنياكى، هتلاقى حبيب عمرك اللى طول الوقت بتسالى عليه،هتوحشينا قوى يا أمى، ربنا يجمعنا مع بعض فى الاخرة“.

ومؤخرًا، تم تداول وصية بكلمات مؤثرة من النجمة الراحلة دلال عبد العزيز، لزوج ابنتها إيمى، النجم حسن الرداد، حيث قالت خلال استضافتها في لقاء تليفزيوني قديم بإحدى الفضائيات: ”حسن مش محتاج توصية لأن حسن ابن ناس وفاهم الأصول كويس أوى وهو عارف واخد مين وبيحبها وبيحب العيلة كلها واحنا كمان بنحبهم“.

وتابعت ”دايما دعوتى ليهم ربنا يخليهم لبعض ويهدى سرهم ويكفيكم شر عيون الناس ويكفيكم شر ولاد الحرام.. أنا بعامل حسن من قلبي وبحب.. لأن أولا اشتغلت مع حسن قبل ما اشتغل مع إيمى فى مسلسل ابن الأرندلى من 2009 وبيبقى قلبى عليه وهو بيشتغل.. هو وإيمي عندهم كيميا في الفن .. هو فنان وجميل وموهوب سونسون حبيبي“.

ورد حسن قائلًا : ”عمري ما حسيت إنها حماة هي أم.. عمري ما شفت منها غير كل حاجة طيبة ودايما لو في حاجة بيني وبين إيمي هي على طول بتيجي معايا وبشوف إنه رزق غير إن ربنا يرزقك بزوجة كويسة يرزقك إن أهلها يبقوا كويسين“.

قد يعجبك ايضاً