تامر حسني يصالح دياب مع نصر محروس.. وهكذا كانت ردود الفعل
مشاهير أخبار المشاهير
03 أغسطس 2021 13:30

تامر حسني يصالح دياب مع نصر محروس.. وهكذا كانت ردود الفعل

avatar محمد جميل

تمكن الفنان المصري، تامر حسني، من مصالحة الفنان دياب والمنتج والمخرج نصر محروس، بعد أزمة بينهما حول عقد دياب الذي ينص على طرح 8 ألبومات خلال 8 سنوات.

ونشر تامر حسني مقطع فيديو على حسابه في ”فيسبوك“ يبين فيه أنه نجح في الصلح بين دياب ونصر محروس؛ إذ قال فيه: ”الحمد لله ربنا قدرني أكون سبب في صلح أخويا وحبيبي دياب على أخويا الكبير المنتج اللي قدمني و قدم أجيال كتير لمصر الأستاذ نصر محروس، وتم الصلح في منزله وتغاضى عن كامل الشرط الجزائي الواقع على الفنان دياب“.

وأضاف: ”دي لفته حقيقي مفيش منتج ممكن يعملها في الزمن ده..شكرا أستاذ نصر.. شكرا إنك كبرتلي ومردتليش طلبي، ووقفت جانب دياب لأنه شاب و لسه في أول حياته.. كل الشكر أستاذ نصر محروس“.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tamer Hosny (@tamerhosny)

من جانبه أشاد المنتج نصر محروس، بموقف الفنان تامر حسني، قائلًا: ”مقدرش يا تامر أرفض لك طلب“.

وكتب نصر محروس، عبر حسابه على إنستغرام، قائلًا لـ تامر حسني، ”أنا اللي بشكرك يا تامر وبشكر ربنا عليك وأنا فخور بيك كأخ ليا.. وبافتخر بيك كأكبر فنان في جيلك!!.. وطبعا دياب أخويا الصغير اللي بتمنى له كل خير ونجاح“.

بدوره، عبر الفنان دياب، عن مدى حبه واعتزازه بصداقته للمنتج نصر محروس، قائلًا: ”أستاذي وأخويا الكبير والأب الروحي لينا كلنا.. ربنا يخليك لينا ويبارك فيك.. أشكرك على كل حاجة حلوة ربنا يراضيك ويسعدك“.

يذكر أنّ الفنان دياب، قد كشف في تصريحات صحافية عن سبب ابتعاده عن الغناء في الوقت الحالي، قائلا: ”عندي مشكلة مع شركة فري ميوزك كالعادة، يعني رافع عليا قضية زي ما بيرفع قضايا على كل الفنانين اللي بيشتغلوا معاه“، مؤكدا أنّه يثق في عدالة القضاء المصري: ”القضاء هيقول كلمته ونكمل أكل عيشنا تاني بإذن الله، وأنا عندي ثقة كبيرة في القضاء المصري“.