أخبار النجوم

نشوى مصطفى ترد على دعوة ميار الببلاوي لها بالهداية

انتقدت الفنانة نشوى مصطفى، الممثلة والإعلامية ميار الببلاوي، بسبب تصويرها لأحد الأعمال الدرامية في رمضان، خاصة وأن ميار سبق وأن هاجمت الفنانين العام الماضي، بسبب تصويرهم المسلسلات في شهر رمضان، باعتباره يبعد الجمهور عن العبادة. وكانت نشوى قد كتبت عبر حسابها على "فيسبوك" قائلة: "السنة اللي فاتت في نفس التوقيت زميلة عزيزة محجبة قالت نصاً أي ممثل بيشتغل في رمضان حرام عليكم سيبوا لنا رمضان نتعبد فيه واستعدت الناس على زمايلها اللي بيمثلوا مسلسلات رمضان وزعلت مني لما دخلت عاتبتها، الدهشة إنها السنة دي مشتركة في مسلسل بتمثله دلوقتي حيتذاع في رمضان، ربنا يوفقها". لترد عليها ميار عبر حسابها في

انتقدت الفنانة نشوى مصطفى، الممثلة والإعلامية ميار الببلاوي، بسبب تصويرها لأحد الأعمال الدرامية في رمضان، خاصة وأن ميار سبق وأن هاجمت الفنانين العام الماضي، بسبب تصويرهم المسلسلات في شهر رمضان، باعتباره يبعد الجمهور عن العبادة.

وكانت نشوى قد كتبت عبر حسابها على "فيسبوك" قائلة: "السنة اللي فاتت في نفس التوقيت زميلة عزيزة محجبة قالت نصاً أي ممثل بيشتغل في رمضان حرام عليكم سيبوا لنا رمضان نتعبد فيه واستعدت الناس على زمايلها اللي بيمثلوا مسلسلات رمضان وزعلت مني لما دخلت عاتبتها، الدهشة إنها السنة دي مشتركة في مسلسل بتمثله دلوقتي حيتذاع في رمضان، ربنا يوفقها".

img

لترد عليها ميار عبر حسابها في "فيسبوك" قائلة: "اتفاجئت من بعض المتابعين ليا على الفيس بوك بعتولى اسكرينه بكلام منشور من زميلة محترمة بتروج اشاعه معرفش ايه مصدرها ولأن مش متابعاها، للاسف مخدش بالى انا معرفش هى بتتكلم عن ايه بس انا لاتعليق ولازم كلنا نفهم أن محدش بياخد رزق حد وكله بأيد ربنا واحتراما لروح الزاملة اللى بينا والايام الفضيلة اللى احنا فينا لا تعليق على كلامك واتمنالك الهداية".

img

وعلقت نشوى من خلال "فوشيا" على دعوة ميار الببلاوي لها بالهداية، قائلة: "اشكرها وتقبل الله الهداية مني ومنها ومن الجميع حيث إنها دعوة جميلة من زميلة طيبة ولا تضايقني ابدا، واتمنى أن يأتي رمضان على جميع الدول العربية بصحة وسلامة "

المشكلة تعود جذورها إلى رمضان العام الماضي، حيث كتبت ميار الببلاوي: "بجد مقدرين تضحياتكم الفظيعة في سبيل شهر ربنا، شهر الرحمة والمغفرة والصلاة والصوم والذكر، إنكوا مصممين تضيعوه علينا.. كأن رمضانكم غير رمضانا استغفر الله".

وأضافت: "كأن رمضان مش هيبقى رمضان من غير المسلسلات والمسابقات واللهو اللي أغضب ربنا علينا، العمرة اتمنعت والأذان والمساجد اتقفلت رحمة ربنا اللي محتاجينها دلوقتي اللجوء ليه مش لمسلسلاتكم حتى لو صحابي هيزعلوا مني بس ربنا بيقولكوا سيبوا رمضان لأهل رمضان اتقوا الله علشان يجعل لنا مخرج ويرفع الوباء والبلاء مين معايا يا جماعة".

img

لترد عليها نشوى عبر حسابها على "فيس بوك" قائلة: "هي مش ميار كانت بتمثل وأعتقد في رمضان وما أعلنتش اعتزالها يعني ولا حاجة، عيب خليكي عاقلة وبالغة، وكمان مش حرام تغتابي زميلة وحاطة صورتها، وبعدين الممثلين يضيعوا عليكي رمضان ليه؟، يا ستي اجتهدي في عباداتك وقاومي زمايلك الشياطين، والله عيب تستعدي الناس على زمايلك ده إنت أكلتي معاهم عيش وملح".

img


 

قد يعجبك ايضاً

قد يعجبك ايضاً