أخبار النجوم

رانيا يوسف: مشهد القبلة بدون مشاعر.. وأستغرب تصريح غادة عبد الرازق

فاجأت الفنانة المصرية رانيا يوسف، جمهورها بتصريحات صادمة حول لفتها النظر بمؤخرتها، أثناء إطلالتها الجريئة بالفستان الأبيض في مهرجان القاهرة السينمائي في دورته الأخيرة. وفي هذا السياق، قالت رانيا في تصريحات تلفزيونية لها : "ما كانتش مؤخرتي بس اللي بارزة.. مؤخرة الفنانات كلهم تقريبًا، يمكن أنا مؤخرتي مميزة". وتابعت : "قبل ظهوري على الريد كاربت في مهرجان القاهرة السينمائي وقفت أمام المرآة ورأيت أن إطلالتي ومؤخرتي حلوة ولو عندك حاجة حلوة ليه ما تظهرهاش مينفعش أخبيها". وأكملت: "لما أكون عندي حاجة حلوة بحب أظهرها للناس كلها"، واستشهدت رانيا بـ أية قرأنية (وأما بنعمة ربك فحدث)". وأضافت :"اللي مش عاجبه استايل

فاجأت الفنانة المصرية رانيا يوسف، جمهورها بتصريحات صادمة حول لفتها النظر بمؤخرتها، أثناء إطلالتها الجريئة بالفستان الأبيض في مهرجان القاهرة السينمائي في دورته الأخيرة.

وفي هذا السياق، قالت رانيا في تصريحات تلفزيونية لها : "ما كانتش مؤخرتي بس اللي بارزة.. مؤخرة الفنانات كلهم تقريبًا، يمكن أنا مؤخرتي مميزة".

وتابعت : "قبل ظهوري على الريد كاربت في مهرجان القاهرة السينمائي وقفت أمام المرآة ورأيت أن إطلالتي ومؤخرتي حلوة ولو عندك حاجة حلوة ليه ما تظهرهاش مينفعش أخبيها".

وأكملت: "لما أكون عندي حاجة حلوة بحب أظهرها للناس كلها"، واستشهدت رانيا بـ أية قرأنية (وأما بنعمة ربك فحدث)".

وأضافت :"اللي مش عاجبه استايل رانيا وشايف إن سقف الحرية عندي عالي شوية مايتابعنيش.. طول عمري أنا تربية مدارس راهبات وبسافر برا ومعنديش قيود في بيتي وأهلي ما ربونيش على فكرة البسي وما تلبسيش".

 

من ناحية أخرى، كشفت رانيا عن كواليسها في التحضير لتصوير مشاهد القبلات، قائلة: "بنسأل المخرج الأول إذا كان المشهد مهم أم غير مهم، وبنسأل هيتعمل إزاي وهيتاخد من أي زاوية من اليمين أو الشمال أو من فوق أو من تحت"، مضيفة: "مشهد القبلة معايا ما بيكونش فيه مشاعر.. إزاي يكون فيه مشاعر وفيه ناس حواليا.. وتصريح غادة عبد الرازق أن مشهد القبلة معاها بيكون فيه مشاعر مستغرباه ويمكن هي محترفة أكتر مني في البوس والمشاعر وتحديدا مشاعر البوس".

وواصلت: "مشهد القبلة يتم تصويره على أكثر من مرة وليس مرة واحدة مثلما يراه المشاهد، وقد تتم إعادته 15 مرة بأكثر من زاوية وطريقة، وبيكون أكثر من شوت وبعد كده بتتركب".

 

ولفتت إلى أنها ممثلة ولا ترفض تمثيل مشهد القبلة وعندما تتفق على أي فيلم لا ترفض مشاهد القبلات فيه، معقبة: "مفيش مشاعر في مشاهد القبلات معايا وأستغرب أن غادة عبد الرازق تقول إنها بتعيش المشاعر مع مشهد القبلة".

وأشارت إلى أنه نشبت بينها وبين الفنانة غادة عبد الرازق خلافات متعلقة بالعمل ولكنها تراها ممثلة موهوبة وبارة بأهلها وكريمة جدًا وتحبها على المستوى الإنساني.

كما تحدثت رانيا عن أكثر الصفات والأمور التي تجذبها إلى الرجل وتجعلها تحبه وتوافق على الارتباط به.

وأكدت الفنانة المصرية قائلة :"أكثر شيء أحبه في الرجل الاحترام أنه يحترم شخصيتي وعقلي وحياتي، وعدد الديكور في حياتي أكتر من الرجال، الرجالة بقوا قليلين بمفهوم الرجولة عندي، والرجولة عندي موقف واحترام وحب وحنية ورحمة وللأسف الرجالة اللي دخلوا حياتي ما كانش عندهم الحاجات دي".

واختتمت : "أنا اتجوزت راجل أصغر مني بـ4 سنوات وكانت الزيجة الثانية وندمت عليها والمشكلة إن ده بيستغل بشكل غلط عاطفيا وماديا وفي علاقاتها وشكلها قدام الناس وبيعلي سعره كراجل عليها لأنه بيفتكر أنه متجوز واحدة أكبر منه في السن، وهي طول الوقت اللي بتخسر".

 

 


 

قد يعجبك ايضاً

قد يعجبك ايضاً