أخبار النجوم

هجوم قاس ٍ على مي كساب بسبب زوجها.. والفنانة ترد!

هجوم قاس ٍ على مي كساب بسبب زوجها.....

محتوى مدفوع

تعرّضت المطربة المصرية مي كساب، لهجوم شديد من جمهورها، حيث اعترض بعضهم على عدد من تعليقاتها ومنشوراتها الأخيرة، لدرجة جعلت الفنانة الشابة تصبّ غضبها على من هاجمها، وتعرضوا لزوجها بكلمات جرحت مشاعرها. وكتبت مي عبر حسابها الشخصي على "تويتر" قائلةً: "زوجي بتاع المهرجانات فهو أرقى منكم بكتير وأحسن وأفضل منكم عند الله ع الأقل مش قاعد فاضي زي الستات اللي مش متربية وبيشتم ويجرح في خلق الله". وتابعت كساب: "زوجي بتاع المهرجانات عمل اللي أمثالكم ما عملهوش يا شوية فشلة إنسان ناجح وبيتقى ربنا في بيته وبنته واتعلم من غلطاته وطور من نفسه". وواصلت حديثها بتغريدة أخرى، وجّهت فيها الشكر

تعرّضت المطربة المصرية مي كساب، لهجوم شديد من جمهورها، حيث اعترض بعضهم على عدد من تعليقاتها ومنشوراتها الأخيرة، لدرجة جعلت الفنانة الشابة تصبّ غضبها على من هاجمها، وتعرضوا لزوجها بكلمات جرحت مشاعرها.

وكتبت مي عبر حسابها الشخصي على "تويتر" قائلةً: "زوجي بتاع المهرجانات فهو أرقى منكم بكتير وأحسن وأفضل منكم عند الله ع الأقل مش قاعد فاضي زي الستات اللي مش متربية وبيشتم ويجرح في خلق الله".

وتابعت كساب: "زوجي بتاع المهرجانات عمل اللي أمثالكم ما عملهوش يا شوية فشلة إنسان ناجح وبيتقى ربنا في بيته وبنته واتعلم من غلطاته وطور من نفسه".

وواصلت حديثها بتغريدة أخرى، وجّهت فيها الشكر للجمهور الذي ساندها ودافع عنها، فيما صبّت غضبها على بعض سلبيات المجتمع قائلةً: "نهاية الدرس إننا محتاجين 100 سنة عشان نتطور ونتربى، دولة من غير علم وأخلاق، من غير شباب واعي مثقف طموح محقق ذاته من غير تعليم صح ومستشفيات آدمية ورقابه على الأسعار والمصالح الحكومية مش دولة".

ودخلت مي كساب في أزمة بسبب تعليقها الأخير، حيث رفض العديد من متابعيها حدة كلامها وطالبوها بالتريث، إذ علق أحدهم قائلًا: "إنتي لو قعدتي وركزتي في كل كلمة بتتقال على السوشيال ميديا محدش هيتعب غيرك.. أوعى تاخدي أي كلمة بطريقه جدية.. كبري دماغك ومتركزيش عشان متتعبيش".

وانتقد البعض من جمهور مي ما قالته عن السلبيات، ورأوا أن ذلك هجوم مباشر على الدولة، إذ علّق أحدهم قائلًا: "دفاعك عن زوجك حق مشروع، لكن كلامك عن أسس بناء الدولة يوحي بأنك مي زيادة مش مي كساب".

اترك تعليقاً