مشاهير

زوجة شقيق طارق العريان تدافع عن أصالة وتهاجم طليقته الأولى

يبدو أن تداعيات منشور الفنانة السورية أصالة نصري، بشأن صورة طليقها المخرج السينمائي طارق العريان مع الموديل السورية نيكول سعفان، ستظل مستمرة. فبعد أن تدخلت هالة العتال زوجة طارق العريان الأولى ووالدة ابنه "عمر"، على خط ذلك المنشور وانتقدت من خلاله أصالة، تدخلت غادة العريان زوجة شقيق طارق، في منشورها الذي دوّنته عبر "فيسبوك" وعلقت على حديث هالة، حيث أحرجتها ثم دافعت عن أصالة. وقالت غادة العريان في تعليقها على منشور هالة العتال طليقة طارق العريان، إنها تركت ابنها وأضاعته وأنها كانت دائمًا تحرضه ضد أصالة: "إنتي يا هالة بتكلمي على ابنك طب خلي عندك دم، إنتي اللي طول عمرك

يبدو أن تداعيات منشور الفنانة السورية أصالة نصري، بشأن صورة طليقها المخرج السينمائي طارق العريان مع الموديل السورية نيكول سعفان، ستظل مستمرة.

فبعد أن تدخلت هالة العتال زوجة طارق العريان الأولى ووالدة ابنه "عمر"، على خط ذلك المنشور وانتقدت من خلاله أصالة، تدخلت غادة العريان زوجة شقيق طارق، في منشورها الذي دوّنته عبر "فيسبوك" وعلقت على حديث هالة، حيث أحرجتها ثم دافعت عن أصالة.

وقالت غادة العريان في تعليقها على منشور هالة العتال طليقة طارق العريان، إنها تركت ابنها وأضاعته وأنها كانت دائمًا تحرضه ضد أصالة: "إنتي يا هالة بتكلمي على ابنك طب خلي عندك دم، إنتي اللي طول عمرك رمياه وضيعتيه وجاية تتهمي اللي كانت مرات أبوه والتحريض اللي دايمًا كنتي بتحرضيه عليها واللي كنتي بتعمليه".

وأضافت: "نسيتي إن كنتي ناسية أفكرك.. أصالة أول ما اتجوزت طارق حاولت تصاحبك عشان خاطر عمر وإنتي عملتي إيه واحدة زيك بوظت نفسية ابنها وجاية دلوقتي تتكلمي".

وتابعت غادة العريان: "أنا مرات أخو طارق غادة فكراني وياما شوفنا منك ومن اللي بتعمليه.. أصالة أشرف وأحسن ست طارق اتجوزها لكن هو مالوش في الطيب نصيب".

وأردفت: "كان لازم يفضل معاكي عشان إنتي زيه مش واحدة زي أصالة، لمي نفسك يا هالة وأوعي تنسي نفسك وتحاولي تشهري نفسك على حساب أشرف وأطيب وأحن قلب في الدنيا اصالة".

واختتمت قائلة: "وهي كانت حرام في عيلة العريان لو خايفة وزعلانة على ابنك جربي كده هو هيرضي ييجي يعيش معاكي؟".

img

وكانت هالة العتال، الزوجة الأولى لـ طارق العريان، قد هاجمت الفنانة أصالة نصري، وذلك ردًا على هجومها الذي شنّته على طليقها بعد نشره صورة له مع نيكول سعفان.

واستنكرت العتال اعتبار أصالة تلك الصورة بأنها قاسية عليها بالرغم من أنها كانت ترى لها العديد من الصور وابنها لا يتواجد فيها ولم تعبر عن إحساسها الذي لا وصف له سوى القسوة والقهر.

وكتبت هالة العتال، عبر "فيسبوك": "دي أول مرة ممكن أرد فيها، الصورة قاسية عليكي، طيب أنا لما كنت بشوف ألف صورة، وابني مش موجود فيها، يا ترى إحساسي كان إيه؟ كان أكتر من قاسي كان مقهور".

وأضافت: "طيب لما كنتي بتكتبي العيلة وابني مش موجود فيها، إحساسه هو كان إيه؟ أولادك عندهم أب، أيمن الذهبي حي يرزق، لكن ابني كان عنده أب واحد بس، وللأسف مش هقدر أقول تفاصيل".

وتابعت: "طيب لما كنا بنحاول نتكلم كان ردك إيه، يا ترى قاسي، ولا حنون زي ما إنتي دلوقتي.. الجواز والحب والعشرة في تفاصيل محدش يقدر يعرفها، طيب مفكرتيش في يوم من الأيام إن ممكن الأب يشتري ابنه اللي من دمه، ويرفض الظلم".

واستأنفت: "طيب مفكرتيش إن في نفسية ولد، ممكن تتدمر، طيب دلوقتي أولادك زعلانين من الكسرة، طيب يتكلموا معاه ليه لحد دلوقتي، أرجوكي كفاية في أولاد وأنا من حقي أدافع عن ابني اللي نفسيته بقت مش حلوة، من كتر الحرب على أبوه".

وعقّبت: "كفاية، بعد الانفصال اللي كنت بتمنى استمراره ليكم وربنا يشهد عليه.. بس ده نصيب، الأهم دلوقت الأولاد، كفاية تشهير في طارق، هو مش خاين وإنتي عارفة ده كويس جدًا والأهم من الراجل دلوقتي الأولاد بس".

واستطردت: "بلاش نشوه الصورة، وهو حر وإنتي عيشتي معاه 13 سنة وأنا عشت 10 سنين، ومعملتش أي حاجة من دي عمري، لأن الأهم كان ابني مش أنا.. أرجوكي كفاية من فضلك، لأن طارق أحسن أبْ في الدنيا مع أولاده وإنتي عارفة ده كويس".

وكانت أصالة قد شاركت منشورًا عبر "إنستغرام"، جاء فيه: "هي أقسى صورة أنا مرقت علي من بداية قصتي لليوم.. ومن وقت شفتها من حوالي 30 ساعة وأنا قاعده بس عم حاول صدق.. فيه شخص بالصورة كان بمقام وغلاوة روح ونفْس.. والست العزيزه اللي بتشكر على أحلى ليلة سهرتها ياترى فعلا؟ وللا بس تشجيع للظلم والجحود والنكران".

img


 

قد يعجبك ايضاً

قد يعجبك ايضاً