أخبار المشاهير

22 أغسطس 2022

خلاف علني بين زوجة شريف منير وابنتيهما فريدة وكاميليا.. والفنان يرفض التعليق

يبدو أن أسرة الفنان المصري شريف منير لا تمر بأسعد أيامها في ظل الخلاف الدائر بين زوجته لورا عماد وابنتيهما فريدة وكاميليا عبر "السوشيال ميديا"، وسط أنباء عن انفصال الزوجين.
وفي التفاصيل، فقد بدأت القصة برسالة عتاب مطولة نشرتها لورا عماد عبر حسابها في تطبيق إنستغرام، كشفت من خلالها أن ابنتيها قررتا الابتعاد عنها بعد كل ما قدمته من تضحيات لهما، وأرفقتها مع مقطع فيديو لزوجها في أحد المطاعم.




وكتب لورا "رسالة إلى بناتي فريدة وكاميليا. بما إنكم خلاص قررتوا تبقوا مش في حياتي بعد ما اديتكم عمري وصحتي وحبي واهتمامي وضحيت عشانكم كتير! وكل مدارسكم بمدرسينكم بدكاترتكم بأصحابكم بأمهات أصحابكم يشهدوا بإن أنا كنت أم عاملة إزاي".
وأضافت "بقولكم مبروك عليكم عيلتكم الجديدة! وهقولكم حاجة واحدة بس! اللي مالوش خير في أمه ملوش خير في حد! بتمنالكم كل خير وصحة وإن ربنا يهديكم في يوم من الأيام! بس ربنا موجود وكبير قادر على اللي عمل فيكم كده إنه يرده ليه في يوم من الأيام! مامي لورا يمكن تكونوا نسيتوا اسمي".




وردت كل من فريدة وكاميليا على رسالة والدتهما؛ إذ علّقت الأولى بالقول: "ليه بتعملي كده؟ ليه بتخلي شكلنا كده قدام الناس؟"، لترد عليها والدتها قائلة: "إنتوا بتموتوني كل يوم وأنتِ عارفة كده كويس، ربنا يهديكي صحيح الزن على الودان أمر من السحر".
بدورها، أنكرت كاميليا ما قالته والدتها في رسالة العتاب؛ إذ علقت على الرسالة بالقول: "عمرنا ما بعدنا عنك، وغير كده أنا كنت لسه قاعدة معاكي امبارح ومكنتش عارفة إنك بتفكري في كده"، وردت عليها والدتها: "أنتم عارفين كويس أوي إني بشحتكم وبتهربوا مني، ربنا موجود ويهديكم من الزن اللي على ودانكم".




في الأثناء، فقد رفض الفنان المصري شريف منير التعليق على ما حدث بين زوجته وابنتيهما عبر "السوشيال ميديا"، كما رفض الكشف عمّا إذ كانا قد انفصل عن لورا عماد وهو ما أدى إلى وقوع الأزمة، مؤكدا في تصريحات لوسائل إعلام محلية "هذه أمور عائلية. وأنا لن أتكلم فيها".