أخبار المشاهير

31 مارس 2022

أحمد حسن وزينب يظهران معا ويعلقان على انفصالهما

تحت عنوان "انفصلنا أنا وزينب.. نهاية قصتنا"، ظهر الثنائي المصري، اليوتيوبران أحمد حسن وزينب في آخر فيديو يجمعهما بعد إعلان انفصالهما، لتوضيح بعض الأمور، وكواليس طلاقهما.

وقال حسن في الفيديو: "مش عاملين فيديو وعنوان نجذب الناس إنها تتفرج لكن إحنا بالفعل انفصلنا ونحتفظ بالأسباب لنفسنا".

وأضاف اليوتيوبر: "بقالنا 4 سنين متجوزين وربنا رزقنا الحمدلله بطفلين بس إحنا قررنا ننفصل وهتفضل نحترم بعض وكان لازم نطلع نتكلم ونشاركم القرار لأننا طول الأربع سنين كنا بنشاركم كل لحظة في حياتنا".

من جهتها علقت زينب: "احنا انفصلنا بكل حب واحترام وكنا صحاب زمان وهنفضل صحاب ومش هنطلع نشتم بعض على مواقع التواصل، إحنا عشرة 4 سنين فلا يصح نشتم بعض واحنا سايبين بعض بكل تفاهم".

وأوضحت زينب: "هو طبعه كدا، وانا طبعي كدا ومش عارفة أغيره، فعشان منوصلش لمراحل وحشة في حياتنا حبينا ننهي القصة بهدوء".

وبشأن مصير قناتهما التي أسساها معا منذ 4 سنوات على يوتيوب وتحظى بمشاهدات عالية جدًا، قال حسن: "أنا وزينب بدأنا كل حاجة من الصفر مع بعض والقناة دي بدأناها وكبرناها واتفقنا نسيب عليها الفيديوهات القديمة زي ماهي وفي نفس الوقت سنقدم لكم فيديوهات تانية".

وذكرت زينب: "كل واحد هينزل فيديوهات لوحده علي نفس القناة، هو هينزل فيديوهاته مع أهله عادي وأنا كمان هنشوف فيديوهات مع أهلي".

وكان أحمد الحسن قد أعلن انفصاله بشكل مفاجئ، الأربعاء، موجها رسالة عبر حساباته على مواقع التواصل، قال فيها: "قدر الله وما شاء فعل بعد 4 سنين زواج كانوا أسعد 4 سنين في حياتنا وربنا رزقنا بطفلين زي القمر قررنا الانفصال بشكل رسمي وبهدوء وبدون أي خلافات".

وأضاف اليوتيوبر المصري: "سنبقى أصدقاء دائما وابدا وستظل زينب أم أولادي وصديقتي التي أكن إليها كل الاحترام وأدعو الله أن يوفقها فيما هو قادم من حياتها".



ويأتي هذا القرار بعد أيام قليلة من إصدار المحكمة الاقتصادية في مصر، قرارا يقضي بتغريم أحمد حسن مبلغا ماليا قدره 20 ألف جنيه مصري، أي ما يعادل 1180 دولارا أمريكيا، وذلك بتهمة التحرش بفتاةٍ خلال محادثةٍ إلكترونية.

ربط غالبية المتابعين قرار انفصالهما بالحكم الذي صدر ضده، رغم نفيه سابقًا اتهامات التحرش التي تعرض لها من الفتاة.