ياسمين عز تهاجم شاكيرا.. وتتحدث عن "الغزل المطبخي"
ياسمين عز تهاجم شاكيرا.. وتتحدث عن "الغزل المطبخي"ياسمين عز تهاجم شاكيرا.. وتتحدث عن "الغزل المطبخي"

ياسمين عز تهاجم شاكيرا.. وتتحدث عن "الغزل المطبخي"

تواصل الإعلامية المصرية ياسمين عز تصريحاتها المثيرة للجدل، في برنامجها التلفزيوني، رغم تصاعد حالة الغضب والانتقادات عليها، وهذه المرة وجهت نصيحة جديدة للمرأة، وتحدثت عن فكرة "الغزل المطبخي".
وقالت عز خلال برنامجها "كلام الناس" المُذاع عبر شاشة "إم بي سي مصر" تعليقا على الأغنية التي طرحتها النجمة الكولومبية شاكيرا والتي هاجمت فيها شريكها السابق اللاعب جيرار بيكيه: "شاكيرا عاملة زي المفتش كرومبو ما يمكن جوزك سكره بيوطي من عمايلك وأخد معلقتين مربى، نسيبه يغمى عليه ويموت عشان ترتاحي؟ إيه البخل دا؟".
وأضافت: "وانتي عايشة برا يعني التكنولوجيا كلها وتقدري تعرفي لو فيه ست دخلت بيتك ولا لا من الكاميرات، هو إحنا عايشين في الغابة؟ إيه لازمة التشهير بجوزك الأشقر المحترم، ليه أجرتي واحد يراقب جوزك إيه لازمة المصاريف؟ أومال لو أكل علبة الجبنة كنتي عملتي فينا إيه؟ يا عيني عليك يا بيكيه".
وتابعت الإعلامية: "انتي عاملة أغنية لحماتك؟ هي دي الأخلاق يوم ما تطلقي تقلبي عليها؟ دي كانت شايلاكي في عينيها، أنتي مصدقة نفسك دا انتي كنتي بتحسسي بيكيه إنك أعلى منه، واللي بيسيب حد وبينساه مش بيعمله أغاني، لأنه مطلبش يرجعلك أصلا، اللي بيطلع حد من حياته بجد بيعتبره طفاية وهو مبيدخنش يعني وجوده زي عدمه".
ولفتت ياسمين عز: "أي ست متجوزة راجل محترم لو إنتي بتشتغلي مديرة وهو موظف ورجعتي من شغلك سيبي وظيفتك برا باب الشقة، وادخلي زوجة فقط، إنتي مش أعلى منه دي موضة ولا إيه؟ عمرنا ما سمعنا بيها من أيام جدتنا؟ أخدتيه من الأول ليه؟ لما إنتي هتتقنعري عليه؟ فرعونّا المصري مفيش زيه في العالم دا انتي عايشة في خيره".


ووجهت ياسمين عز نصيحة للزوجات، قائلة: "عملوا دراسة وقالوا لو المرأة أكلت معلقة عسل يوميا هتبعدك عن الطبيب، ما بالك إنتي جنبك برطمان العسل، جوزك فرعونك، عندك مصدر خلية النحل، دا لو لمس الشاي هيحليه، تجيبي سكر ليه وهو موجود؟ ولما تغازليه ابتكري واستخدمي الغزل المطبخي، دا جوزك راجلك شرعًا وحلالًا ومش بقولك دلعي راجل معدي في الشارع، أنا بتكلم عن المخطوبين والمتجوزين".
وجاء تعليق ياسمين عز بعد أن أوردت صحف إسبانية أن النجمة شاكيرا اكتشفت خيانة بيكيه من خلال عبوة مربى الفراولة.
وفي التفاصيل، ذكرت الأنباء أنه حين عودة شاكيرا إلى منزلها بعد رحلة سفر وجدت أن عبوة المربى فارغة رغم أن بيكيه وأولادها، يكرهون مربى الفراولة ولا يأكلونه بتاتا ومع ذلك، فإن علب المربى في الثلاجة كانت فارغة.
وبحسب مصادر مقربة من شاكيرا فإنها تفحصت الثلاجة حين عودتها بعد غياب إلى المنزل لتكتشف ما حدث.
كما وظفت شاكيرا لاحقًا مجموعة من الأشخاص لملاحقة بيكيه، وبعد مدة قصيرة تثبتت من أن والد ابنيها ميلان، 9 أعوام، وساشا، 7 أعوام، كان له علاقة خارج نطاق الزواج مع امرأة تدعى كلارا شيا مارتي، 23 عامًا.
وكشفت صحف إسبانية عن حيازة شاكيرا صورا حصرية لخيانة بيكيه لكنها لم تر النور أبدا؛ وقد دفعت شاكيرا مقابلا لذلك، وتريد الحفاظ على خصوصيتها.
وأضافت: “شاكيرا لم تكن تريد نشر خبر الخيانة التي تعرضت لها، بل جيرارد بيكيه هو الذي دفعها لذلك”.

Related Stories

No stories found.
logo
فوشيا
www.foochia.com