ياسمين عز للسيدات: رفقا بالرجال راعوا ظروفهم.. وعلاء مرسي معجب بحديثها
ياسمين عز للسيدات: رفقا بالرجال راعوا ظروفهم.. وعلاء مرسي معجب بحديثهاياسمين عز للسيدات: رفقا بالرجال راعوا ظروفهم.. وعلاء مرسي معجب بحديثها

ياسمين عز للسيدات: رفقا بالرجال راعوا ظروفهم.. وعلاء مرسي معجب بحديثها

تواصل الإعلامية المصرية، ياسمين عز، الحديث عن العلاقة بين الرجل والمرأة، وتقديم بعض الأفكار والنصائح، وإبداء الرأي بشأن العديد من الأمور المتعلقة بينهما، حتى أصبحت تُعرف بأنها مدافعة مستميتة عن الرجال.

وفي آخر حديث لها، قدمت عز، عدة نصائح للمتزوجات في ظل الأزمة الاقتصادية الحالية، قائلة: "في وقتين اوعي تطلبي فيهم حاجة من جوزك".

وأضافت خلال برنامج "كلام الناس" والمذاع عبر قناة " ام بي سي مصر": "البنت زمان كانت بتسأل العريس اللي متقدم لها عندك كام سنة حاليا بتسأله عندك كام مليون؟، معقبة: "رفقا بالرجال في الظروف دي متحملوش الرجال فوق طاقتهم".

وتابعت ياسمين عز: "بلاش تحملي جوزك فوق طاقتهم وتشيليه هموم أكبر منه، كمان لازم تستري علي جوزك وتوفقي طلباتك وفقا لظروف المادية".

كما تحدثت الإعلامية: "السائد هو الست المصرية الأصيلة، والبعض متمرد، وهذا النوع يجب تسليط الضوء عليه، والحديث عنه، عشان ميبقاش فيروس في المجتمع وباقي الستات تقلده".

ولفتت: "الست المصرية معروفة إنها أصيلة، ده مش جديد، كلامي موجه دايما للبعض، زي البنات اللي دلوقتي بتسأل العريس اللي متقدم عندك كم مليون بعد ما كان السؤال عندك كم سنة".

وأوضحت: "دي النوعية اللي بتكلم عليها، اللي أول ما الراجل يقع تقول له باي باي وأشوف وشك بخير".

من جانبه؛ علّق الممثل المصري علاء مرسي أنه من محبي الإعلامية ياسمين عز، مشيرًا إلى أنه يستمع إلى آرائها ونصائحها للسيدات وتعجبه.

وقال مرسي: "بسمع آراء ياسمين عز ونصايحها للستات وبتعجنبي جدًا وبحبها، وهي عرفت تختار طريق كويس من غير إساءة وما أساءت للمرأة ولكنها بتتكلم بمنطق أمهاتنا والناس كده كده بتهاجم".

وأضاف في تصريحات لـ"القاهرة 24": "أتمنى مراتي تعاملني زي ما ياسمين بتقول وبقعد أحلم إنها تعاملني كده لكن لا أجرؤ أقولها".

ياسمين عز تدعم هيفاء وهبي


وقبل أيام وجهت ياسمين عز، رسالة دعم للنجمة هيفاء وهبي، من خلال برنامجها ”كلام الناس“، ضد واقعة التنمر التي تعرضت لها الأخيرة، مؤكدة أن صورها التي تداولها بعض المتابعين عبر منصات التواصل كانت بجودة ضعيفة وإضاءة خافتة أثرت على وضعية الصور، بينما ظهرت في صور أخرى ذات جودة عالية بملامحها بشكل طبيعي.

وقالت ياسمين عز: ”هيفاء وهبي كان عندها حفلة في موسم الرياض وكسرت الدنيا أعداء النجاح واللي بيغيروا منها بوظوا عليها فرحتها بالحقد والغيرة وجابوا فيديو متصور بكاميرا موبايل بزاوية من تحت وصور وعملوا عليها فوتشوب وحاجات مش موجودة وينشروها ويكتبوا عليها إلحق هيفاء بتخدعنا بشكلها ولكن هي الست أصلا ربنا خالقها جميلة“.

https://youtu.be/TmdxInnThWY

Related Stories

No stories found.
logo
فوشيا
www.foochia.com