زوجة شريف منير تهاجم منتقديها بعد خلافها مع ابنتيها
زوجة شريف منير تهاجم منتقديها بعد خلافها مع ابنتيهازوجة شريف منير تهاجم منتقديها بعد خلافها مع ابنتيها

زوجة شريف منير تهاجم منتقديها بعد خلافها مع ابنتيها

ردت الفنانة المصرية لورا عماد زوجة الممثل المصري شريف منير على منتقديها؛ لأنها عاتبت ابنتيها على الملأ عبر "إنستجرام".

ووثقت لورا عماد صورة، تضمنت رسالة لمن انتقدها، مشيرة إلى أنها حذفت مقطع الفيديو الذي هاجمت فيه ابنتيها، حتى لا تفسح مجالًا لـ"التطرف"، وفق تعبيرها.

وعلقت "لورا": "شكرًا لكل من دعمني نفسيًا وحس بإحساس الأم، وبقول للقلة القليلة عديمي الإنسانية إن تعليقاتكم ما كانت سوى شوية تراب في الهوا".

وأضافت: "أنا قررت أشيل البوست لإني مش هسمح إن صفحتي تبقى مساحة لبعض المتطرفين دينيًا، وبقول لهم روحوا ناقشوا تطرفكم في حتة تانية".

ووجهت "لورا" قبل أيام رسالة شديدة اللهجة إلى ابنتيها "كاميليا" و"فريدة"، فيما ردت الشقيقتان على أمهما بتعليقات، أظهرت مدى التوتر السائد، وهو ما انتهى بإلغاء متابعة بعضهن.

ومع تطور الخلافات، اعتقد متابعون أن الممثل المصري شريف منير قد انفصل عن زوجته، وهو ما لم يؤكده الفنان أو ينفيه منذ تصاعد الأزمة.

لكن "لورا" وثقت عبر حسابها في "إنستغرام"، مقطع فيديو يظهر فيه زوجها الفنان شريف منير رفقة ابنتيها "فريدة" و"كاميليا".

ووجهت "لورا" رسالة شديدة اللهجة إلى ابنتيها، فقالت لهما: "رسالة إلي بناتي فريدة وكاميليا، بما إنكم خلاص قررتوا تبقوا مش في حياتي بعد ما ادتكم عمري وصحتي وحبي واهتمامي وضحيت عشانكم كتييييير! وكل مدارسكم بمدرسينكم بدكاترتكم بأصحابكم بأمهات أصحابكم يشهدوا بإن أنا كنت أم عاملة إزاي! بقولكم مبروك عليكم عيلتكم الجديدة".

وأضافت: "حقولكم حاجة واحدة بس.. اللي مالوش خير في أمه ملوش خير في حد! بتمنالكم كل خير وصحة وإن ربنا يهديكم في يوم من الأيام! بس ربنا موجود وكبير قادر على اللي عمل فيكم كدة إنه يرده ليه في يوم من الأيام! مامي لورا يمكن تكونوا نسيتوا اسمي".

فأعربت "فريدة" عن حزنها لما بدر عن والدتها، فكتبت: "ليه بتعملي كده؟ ليه بتخلي شكلنا كده قدام الناس؟".

وردت الأم على "فريدة" بقولها: "إنتوا بتموتوني كل يوم وأنتِ عارفة كده كويس، ربنا يهديكي صحيح الزن على الودان أمر من السحر".

كما كتبت "كاميليا" تعليقًا على رسالة أمها، جاء كالآتي: "عمرنا ما بعدنا عنك، وغير كده أنا كنت لسه قاعدة معاكي إمبارح ومكنتش عارفة إنك بتفكري في كده"، لترد "لورا": "إنتم عارفين كويس أوي إني بشحتكم وبتهربوا مني.. ربنا موجود ويهديكم من الزن اللي على ودانكم".

وانتهى السجال بين الأم وابنتيها، انتهى بإلغاء "فريدة" لمتابعة حساب والدتها عبر "إنستغرام"، بحسب ما لاحظه متابعون، والأمر ذاته فعله الفنان شريف منير بإلغاء متابعة زوجته عبر التطبيق.

Related Stories

No stories found.
logo
فوشيا
www.foochia.com