مشاهير

بالصور.. لاجئة مسلمة تحصد لقب ملكة جمال أستراليا لعام 2017

بالصور.. لاجئة مسلمة تحصد لقب ملكة...

محتوى مدفوع

فازت لاجئة مسلمة بلقب ملكة جمال أستراليا لعام 2017، في الحفل الذي أقيم لاختيار ملكة جمال البلاد في أحد فنادق ملبورن يوم الجمعة الماضي. https://www.instagram.com/p/BWjy_piA32g/?taken-by=esmavoloder وحسب صحيفة "آراب نيوز"، فازت أسما فولدر، البالغة من العمر 25 عاما، باللقب، وهي فتاة مسلمة، لم تكن سوى طفلة رضيعة تبلغ من العمر 5 أشهر، حين قررت عائلتها الفرار من مخيم للاجئين البوسنيين، وقت الحرب البوسنية عام 1992، للانتقال للعيش في أستراليا، فكبرت الفتاة المسلمة في هذا البلد، إلى أن حصلت على شهادة في علم النفس، وهي تعمل حاليا كمحلل في علم الجرائم في مدينة ملبورن الأسترالية. https://www.instagram.com/p/BWwJz6XAyTZ/?taken-by=esmavoloder ملكة الجمال التي سبق أن فازت

فازت لاجئة مسلمة بلقب ملكة جمال أستراليا لعام 2017، في الحفل الذي أقيم لاختيار ملكة جمال البلاد في أحد فنادق ملبورن يوم الجمعة الماضي.

My heart is full ❤️😌 Gratitude and joy overtook me last night as I was crowned @missworldaustralia 2017 at @grandhyattmelbourne 👑 Last night re-affirmed that dreams really can become realities. We have all heard this and some of us have been fortunate to not only think it, but truly know it… though it has never prevented the doubt that creeps up on us... it is faith in the best outcome provides us with the strength and motivation to do our best and continue striving. So many people I would like to give a whole hearted thank you to- My family for your love and support. Miss World Australia team and @pageantqueenaus (Miss World Australia director) for your kindness, understanding, faith and trust in me. The judges who represented diverse and relevant elements and industries in Australia that I admire- from an organisation dedicated to helping those in need and giving women opportunity, comedy to keep us light hearted, fashion that keeps us feeling who we are, health and fitness which equips us with the energy to chase our dreams and send positive messages, and reality which showcases bravery to be who we are in front of a large audience. To @phuketpearls for the stunning crown inspired by the Sydney Opera House and Sydney Harbour Bridge-it is so appreciated and considerate of you to have incorporated iconic Australian culture into your carefully handcrafted masterpiece, it is so beautiful and I love it dearly <3 The @hugthailand for your partnership and hospitality- I am so very excited to travel to the land of smiles once I have an extra big one to bring to your country 😁 @ozwearaustralia , @novoshoes and all our other sponsors for their generously donated gifts (products, thoughts, hospitality and love) . Each time I received something I felt so spoilt and meeting some of you has been a pleasure you are all so infectious and it really does translate in your products. Thank you for having myself as your ambassador. It has been a blessing to raise funds under #beautywithaprpose and for @varietyaustralia . Thank you Australia- for giving me a home and opportunity to do good 🙏🏻 #missworldaustralia2017

A post shared by Esma Voloder (@esmavoloder) on

وحسب صحيفة "آراب نيوز"، فازت أسما فولدر، البالغة من العمر 25 عاما، باللقب، وهي فتاة مسلمة، لم تكن سوى طفلة رضيعة تبلغ من العمر 5 أشهر، حين قررت عائلتها الفرار من مخيم للاجئين البوسنيين، وقت الحرب البوسنية عام 1992، للانتقال للعيش في أستراليا، فكبرت الفتاة المسلمة في هذا البلد، إلى أن حصلت على شهادة في علم النفس، وهي تعمل حاليا كمحلل في علم الجرائم في مدينة ملبورن الأسترالية.

ملكة الجمال التي سبق أن فازت عام 2008 أيضا بلقب ملكة جمال المراهقات الأستراليات، أكدت بعد تتويجها بالتاج، أنها ستستخدم هذا اللقب في الدفاع عن الإسلام، وتصحيح المفاهيم المغلوطة عنه، مؤكدة "إن الإسلام الذي أعرفه في القرآن لا علاقة له بالأعمال الإرهابية التي تحدث في أنحاء العالم"، رافضة "إلقاء اللوم على الدين"، والأصح هو "اتهام الفاعلين الأصليين، أي أن الملام هو من يقوم بالفعل وليس ديانته، خاصة أننا بذلك نساعد المجرمين الأصليين على تكرار جرائمهم؛ لأن المجتمع الدولي لا يحمّلهم مسؤوليتهم، ويقوم بدلا عن ذلك بمهاجمة الدين الإسلامي"، مضيفة "إن كثيرا من الأمور قد أسيء تفسيرها حول الدين الإسلامي، الذي لا يعني عندي إلا السلام والمحبة والوحدة والازدهار والاندماج وغيرها من المعاني الجميلة".

اترك تعليقاً